فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط ۱۱۴ تن مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار محمد قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: با گذشت ۴۰سال از انقلاب اسلامی ناجا دستاورد‌های مطلوبی را در حوزه‌های مختلف از جمله محرومیت زدایی، سازندگی، خدمات رسانی به مردم و مردم یاری و امداد در بلایای طبیعی کسب کرده است.

وی افزود:هم اکنون استان از حیث وقوع جرایم رتبه ۳۳کشور را دارا است و این مهم نشان دهنده وضعیت مطلوب استان در این بخش است.

وی با اشاره به کشف ۹۰درصد جرایم به وقوع پیوسته تصریح کرد: در این راستا با اقدامات انجام شده زمان کشف جرایم نیز کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در دهه فجر امسال علاوه بر افتتاح پروژه ها، برپایی نمایشگاه و رژه خودرویی پلیس را خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: تقویت یگان‌های تکاوری پلیس و اجرای طرح مردم یاری بهداری انتظامی در مناطق محروم از دیگر اقداماتی است که در دهه فجر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد:میزان ۷۰درصد جرایم توسط معتادین متهاجر صورت می‌گیرد در این راستا در سال گذشته ۷۲۰۹ معتاد متهاجر جمع آوری شدند و این رقم با رشد ۷۱درصد در سال جدید به ۱۲هزارو ۳۰۸نفر رسیده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کاهش ۱۷ درصدی سرقت مسلحانه در استان خبر داد و گفت:میزان ۸۵ درصد سرقت‌های مسلحانه ارزش مالی بالایی ندارند و ۵۰درصد آن‌ها مربوط به سرقت گوشی همراه است.

سردار قنبری افزود: همچنین سرقت به عنف ۱۹درصد کاهش، سرقت از مغازه ۲۰درصد و سرقت از منزل ۵درصد کاهش یافته است و در سال جاری سرقت از بانک و طلافروشی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۱۴تن مواد مخدر کشف و ضبط شده که در بحث میزان کشفیات ۱۰درصد افزایش یافته است همچنین ۲۳۵۱خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

وی بیان کرد:مراکزمشاوره نیروی انتظامی نیز ۶۵۰کارگاه آموزشی برای ۲۶هزار نفر برگزار کرده است و ۴۲۰۱نفر برای دریافت مشاوره به این مراکز مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/پ

دستاورد‌های ناجا  پس از انقلاب اسلامی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.