دوره آموزشی «ساختارشناسی، عیب یابی، طراحی، ساخت و تعمیرات ربات‌های پرنده» به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی «طراحی، ساخت و تعمیرات ربات‌های پرنده» در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ماهان دبیر گارگاه دوره ساختارشناسی، عیب یابی، ساخت و تعمیرات ربات‌های پرنده و عضو هیات علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز گفت: دوره‌های آموزشی در روز‌های ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه سال جاری در گروه علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی دانشگاه تبریز به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به محور‌های اصلی دوره آموزشی «ساختارشناسی، عیب یابی، طراحی، ساخت و تعمیرات ربات‌های پرنده» افزود: آشنایی با عملکرد سیستم‌ها و زیر سیستم‌ها روبات‌های پرنده و پهپاد به طور عملی و مهارت محور، توانایی عیب یابی و تعمیر پرنده‌های بدون سرنشین، آشنایی با فضای کسب و کار و نیازمندی‌های مهارتی مشاغل تخصصی مرتبط با روباتیک هوایی و کاربرد‌های آن و توانایی انتخاب اجزا و آشنایی با مراکز فروش داخلی و خارجی از جمله محور‌های اصلی این دوره‌ها است.

عضو هیات علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز اضافه کرد: توانایی مونتاژ و پروکرامینک روبات پرنده و آشنایی با اصول خلبانی و پرواز پهپاد و تمرین کارگروهی جهت رسیدن به یک محصول کاربردی از دیگر محور‌های این دوره آموزشی چهار روزه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جامعه هدف جهت شرکت در این دوره تصریح کرد: اولویت با دانشجویان و یا فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی در مقاطع کارشناسی و بالاتر است و در صورت تایید استاد امکان شرکت کردن در دوره برای دانش آموزان دبیرستانی در رشته‌های ریاضی و هنرستان فنی نیز وجود دارد.

ماهان یادآور شد: دانشجویان پس از اتمام دوره توانایی شناخت قطعات، انتخاب بهترین قطعه بر اساس طراحی انجام شده، محاسبه زمان پرواز و بیشترین مسافت پرواز، شناخت شرایط جوی قبل از پرواز و انجام ایمن‌ترین خلبانی بر روی وسیله پروازی را خواهند داشت.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه دانشکده علوم ریاضی این دوره را با همکاری گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز برگزار می‌نماید، خاطر نشان کرد: علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://vu.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 

انتهای پیام/ش

دوره آموزشی «طراحی، ساخت و تعمیرات ربات‌های پرنده» در تبریزبرگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.