رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر رسانه‌های آمریکایی را به دلیل انتشار اخبار علیه دولت او، هدف انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در حساب توییتر خود بار دیگر رسانه‌های آمریکایی و حرفه روزنامه نگاری را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

وی در توییتی اعلام کرد پیش بینی این را می‌کرده است که پایگاه خبری «بازفید» و روزنامه «هافینگتن پست» به دلیل انتشار اخبار جعلی مجبور شوند بسیاری از نیرو‌های خود را تعدیل کنند.

ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: در نهایت این اتفاقِ قابل پیش بینی در بازفید و هافینگتن پست افتاد. اخبار جعلی و روزنامه نگاریِ بد باعث رکود اقتصادی شده اند. متأسفانه این اتفاق باز هم خواهد افتاد. مردم حقیقت را می‌خواهند.

پایگاه خبری بازفید هفته گذشته اعلام کرد که مجبور است حدود ۱۵ درصد از کارکنان خود را تعدیل کند. روزنامه هافینگتن پست هم اعلام کرد حدود ۲۰ نفر از خبرنگاران خود را تعدیل کرده است.

یکی از خبرنگاران بازفید واکنش رئیس جمهور آمریکا به اینکه بسیاری از خبرنگاران در حال از دست دادن شغل خود هستند را «منزجرکننده» خواند. سردبیر روزنامه هافینگتن پست هم اعلام کرد: ۱۰۰۰ خبرنگار در هفته گذشته شغل خود را از دست داده اند. مردمی معمولی که باید اجاره خانه بدهند، از خانواده هایشان حمایت کنند و وام‌های دانشجویی بپردازند. آن‌ها هم مثل هر کارمند دیگری سزاوار این ستمگری از سوی رئیس جمهور نیستند.

پایگاه خبری بازفید هفته گذشته با انتشار خبری نوشت که ترامپ از مایکل کوهن، وکیل شخصی اش خواسته بود در پاسخ به پرسش‌های کنگره درباره پروژه‌های ساخت و ساز در روسیه دروغ بگوید. این در حالی است که ترامپ این خبر را تکذیب کرد و به دنبال آن حملات لفظی اش علیه این وبسایت خبری را افزایش داد.

شایان ذکر است، ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی به انتقاد از تعدادی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مخالف خود پرداخت و بار‌ها آن‌ها را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار