گزینه‌های نهایی روی میز شورای ترافیک تهران برای جایگزینی طرح زوج یا فرد مشخص و طبق تصمیم شورای ترافیک مقرر شد میزان پذیرش اجتماعی دو طرح نهایی بررسی و در هفته جاری تعیین تکلیف شود.

تصمیم قطعی برای تغییر زوج و فرد/ دو گزینه نهایی جایگزین، روی میز شورای ترافیکبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه کارشناسی شورای ترافیک شهر تهران با موضوع بررسی نهایی طرح‌های جایگزین زوج یا فرد با حضور معاون شهردار، رئیس پلیس راهور تهران، نماینده وزارت کشور، نماینده استانداری و مشاوران دانشگاهی شورای ترافیک برگزار شد.

حاضران در جلسه بر لزوم تغییر شکلی فعلی اداره محدوده زوج یا فرد و همچنین لزوم محدود کردن بیشتر زمینه تردد خودرو‌های شخصی در محدوده دوم به منظور کاهش آلودگی هوا اجماع داشتند. اما اینکه کدام طرح پیشنهادی می‌تواند تأثیر بیشتر و همچنین پذیرش اجتماعی بیشتری داشته باشد، مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس یکی از گزینه‌ها، محدودیت تردد خودرو‌ها برحسب پلاک‌های زوج یا فرد برداشته می‌شود و به جای آن، هر خودرو ۵۰ روز در سال می‌تواند به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد سابق شود و برای بیش از آن باید عوارض بپردازد. ایده تکمیلی برای نحوه اعمال این سهمیه شناور تردد رایگان، این است که به جای تعداد روز‌های مجاز در سال، مبلغ مشخصی (برای مثال۵۰۰ هزار تومان) تحت عنوان اعتبار اولیه به پلاک خودرو‌ها اختصاص داده شود و عوارض تردد از این اعتبار کسر شود. طبعا در صورت پایان این اعتبار، دارنده خودرو باید حساب خود را شارژ و عوارض تردد را پرداخت کند.

گزینه دیگر پیشنهادی بدین ترتیب است که سیاست تردد نوبتی در محدوده دوم ادامه می‌یابد، با این تفاوت که خودرو‌ها بر حسب پلاک سمت راست خودرو به سه دسته تقسیم می‌شوند و هر دسته دو روز در هفته مجاز به ورود به محدوده دوم خواهند بود. در این روش، خودرو‌های با رقم سمت راست پلاک ۱ تا ۳ در روز‌های شنبه و سه‌شنبه، پلاک‌های ۴ تا ۶ در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه و پلاک‌های ۷ تا ۹ در روز‌های دوشنبه و پنجشنبه مجاز به ورود به محدوده دوم هستند و در بقیه روز‌ها اگر کسی نیاز به ورود به محدوده داشت، باید مجوز طرح ترافیک بخرد.

پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه هر دو پیشنهاد اصلی مطرح‌شده می‌تواند به کاهش تعداد ورود خودرو‌ها به محدوده بینجامد و ما با آن‌ها موافق هستیم، از رسانه‌ها و کارشناسان درخواست کرد درباره ابعاد مختلف این دو گزینه، به ویژه از منظر پذیرش اجتماعی و کاهش آلودگی هوا، بررسی کارشناسی انجام داده و شورای ترافیک را در تصمیم مناسب یاری کنند.

نهایتا مقرر شد در روز‌های آینده، ابعاد اجتماعی این دو گزینه توسط اعضا بررسی شود تا نهایتا در جلسه اصلی شورای ترافیک، انتخاب نهایی بین این دو گزینه انجام گیرد.

انتهای پیام/

هر خودرو ۵۰ روز در سال می‌تواند به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد شود

برچسب ها: ترافیک ، وضعیت راه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سينا
۲۳:۱۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اگر توان اداره نداريد لطفا دست از سر مردم برداريد، چرا مردم بايد هزينه بي كفايتي شما را بدهند.
با پول گرفتن از مردم مشكل آلودگي هوا حل مي شود؟
به جاي اين رفتارهاي ظالمانه از هزينه هاي زائد در اداره شهر بكاهيد و حمل و نقل عمومي رو توسعه بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
تکلیف ما که منزلمان در داخل طرح ترافیک است چه می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
با همین وضعیت زوج و فرد شبکه حمل و نقل عمومی ما پاسخگو نیست شما چه زیر ساختی را فراهم کرده اید که مردم را در تنگنا قرار میدهید با این قوانین جدیدی که در موارد مختلف برای مردم صادر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
بيچاره مردم. بجاي اينکه خيابانها را عريض تر کنند پول ملت بيچاره را بي رويه خرج مي کنند و در پايان ميبينيم که باز هم مردم بيچاره بايستي تاوان بدهند. کاش کمي هم براي مردم احترام قائل بودند اين آقا بالاسري ها!!!!
آخرین اخبار