شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: بازآفرینی خلاقانه متون ادبی کشور از ضروریات این حوزه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مصطفی رحماندوست شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، در آیین «چهل قلم» در فرهنگسرای شهرکرد گفت: دانشگاه‌ها باید با بهره گیری از ادبیات عامیانه، مردمی و متون کلاسیک، هنرمندانی تربیت کنند که این متون را با نگاه خلاقانه برای کودکان و نوجوانان بازآفرینی و بازنویسی کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها بجای اینکه تلاش خود را بر تربیت هنرمندان خلاق معطوف کنند، بیشتر منتقد آثار ادبی تربیت می‌کنند.

رحماندوست، بازآفرینی خلاقانه متون ادبی کشور را از ضروریات حوزه کودک و نوجوان بیان کرد.

وی با تأکید بر جمع آوری اشعار و داستان‌های عامیانه مناطق مختلف کشور، افزود: ادبیات عامیانه به سبب برخورداری از سلامت و صمیمیت لازم، رنگ و شکل زیبایی به آثار می‌بخشد که نباید از آن غافل شد.

رحماندوست همچنین بر قصه خوانی برای کودکان از سنین پایین تأکید کرد و گفت: هیچ ملتی کتابخوان نخواهد شد مگر اینکه از بدو تولد کودکان خود را با قصه، شعر و داستان همراه کند.

گفتنی است: آیین تجلیل از مصطفی رحماندوست شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان، با عنوان «چهل قلم» و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت»، متولد اول تیر ۱۳۲۹ در رزن استان همدان است.

از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون ۱۶۰ اثر به صورت مجموعه شعر و داستان برای کودکان و نوجوانان، تألیف، ترجمه و منتشر شده است.

انتهای پیام/ش

تجلیل از شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‎های کودک و نوجوان

برچسب ها: کودک و نوجوان ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار