مدیر کتابخانه عمومی ارشاد مسجدسلیمان از برگزاری نشست کتابخوان و بررسی کتاب "فرمین موش کتابخوان" خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آناهیتا باقری، مدیر کتابخانه عمومی ارشاد مسجدسلیمان گفت: نشست کتابخوان و بررسی کتاب "فرمین موش کتابخوان" در این کتابخانه عمومی با حضور جمعی از اعضای فعال این کتابخانه برگزار شد.

وی بیان داشت: "فرمین موش کتابخوان" داستان روزمرگی زندگی و احساسات انسان ها است که از زبان حیوان (موش)بیان می شود.

باقری تصریح کرد: در حقیقت او از دنیای بیرون فرار کرده، همان دنیایی که هرکس به فکر خود است و در مقابل به دنیای سینما، موسیقی و مهم تر از همه کتاب پناه برده است و از طریق کتاب خواندن، صاحب ادارک شده و همین قدرت فهم او، او را از دیگر موش ها جداکرده است یا به تعبیری قدرت فهم او باعث شده تا از دنیای موش ها مطرود شود.

مدیر کتابخانه عمومی ارشاد مسجدسلیمان اذعان داشت: در واقع نویسنده می گوید انسان های متفکری که قدرت تحلیل پیدا می کنند، مطرود در جامعه یا خانواده می شوند، افرادی که دنبال کسب آگاهی و شناخت بهتر از دنیا هستند و این شناخت بهانه ای به قیمت تنهایی دارد.

آناهیتا باقری افزود: در واقع برخلاف ظاهر طنز آلود متن، هرقدر جلوتر برویم توجه ما به بیان یک فلسفه خاص از زندگی معطوف می شود و پشت بیان طنزآلود نویسنده، آشنایی با درد و رنج و مهم تراز همه تنهایی انسان متفکر آشنامی شویم.

انتهای پیام/گ

برگزاری نشست کتابخوان ویژه کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.