استاندار تهران با بیان اینکه باید با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد شود، گفت: این برخورد مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که امروز (شنبه ششم بهمن ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهر‌ها طرح جامع و تفصیلی و در روستا‌ها طرح هادی اجرایی می‌شود. در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مصوب شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا 6 ماه آینده طرح‌های هادی روستا‌های با جمعیت بالا را بازنگری کند و این طرح‌ها را در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران قرار دهد.

وی در رابطه با حریم و حفاظت از اراضی کشاورزی افزود: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع است و ۳۷ شهر استان تهران طرح جامع و تفصیلی دارند و ۷ شهر از این طرح‌ها بی بهره‌اند.

استاندار تهران گفت: جرایمی که طبق اصل ماده ۹۹ و ۱۰۰ به خزانه وارد می‌شود، بر اساس پیشنهاد شورای برنامه‌ریزی و توسعه باید در استان تهران توزیع شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید با استفاده از تکنولوژی روز و ماهواره هر نوع تغییر کاربری اراضی را رصد کنند.

محسنی بندپی در رابطه با پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران تصریح کرد: ۸ تا ۹ آسیب در این زمینه وجود دارد و باید برای جلوگیری از وقوع این آسیب‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم که شامل ایجاد شرایطی برای بهبود کشاورزی و بازنگری طرح‌های هادی روستا می‌شود.


بیشتر بخوانید: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز قاطع نیست


وی با اشاره به قانون مصوب مجلس در سال ۹۶ گفت: این قانون پیشگیری را ضعیف کرد، اگر به کسی که ساخت و ساز خلاف داشته آب، گاز و برق بدهیم، دیگر نمی‌توان جلوی تسری این ساخت و ساز را گرفت، از طرفی دهیاران و شهرداران درآمدی ندارند و منتظرند، ساخت و ساز خلافی صورت گیرد و از طریق ماده ۱۰۰ و ۹۹ کسب درآمد کنند. حال باید قانونی وضع کنیم که این درآمد به خزانه رود و براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه توزیع شود.

استاندار تهران با اشاره به ویلاسازی برخی از مسئولان و مقامات در دماوند و دیگر شهرستان‌ها تصریح کرد: جهاد کشاورزی مسئول جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

وی افزود: شهرداری در حریم شهر‌ها مسئول مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز است و نباید پروانه ساخت و ساز صادر شود. باید با افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌اند، برخورد شود و این برخورد مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد.

انتهای پیام/

ممنوعیت ساخت و ساز در اراضی کشاورزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار