اولین ایستگاه هواشناسی کشاورزی مازندران با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دهه فجر امسال در آمل به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری اولین ایستگاه هواشناسی کشاورزی مازندرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل از افتتاح اولین ایستگاه هواشناسی کشاورزی استان در مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله شهرستان آمل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ایستگاه خودکار اقلیم شناسی شهر امامزاده عبدالله آمل با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی اداره هواشناسی آمل و شهرداری امام زاده عبداله در مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله این شهرستان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: برای طرح توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی، ایستگاه هواشناسی شهر امامزاده عبدالله واقع در مرکز جهاد کشاورزی این شهر در دهه مبارکه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

اسلامی گفت: این ایستگاه به صورت خودکار و به صورت برخط (آنلاین) در شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان و کشور قرار گرفته و در مرحله اول، پنج پارامتر هواشناسی شامل مقادیر دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشار و مقدار باران را اندازه گیری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: فعالیت این ایستگاه در ارتباط با پایش وضعیت جوی، پیش بینی کوتاه مدت و پاسخگویی به استعلام‌های شرکت‌های بیمه در مورد احتمال خسارت ناشی از وقوع بلایای جوی اعم از وزش باد شدید، طوفان، سرمازدگی و یخبندان و باران‌های سیل آسا در منطقه یاد شده نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/ م

هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای راه اندازی ایستگاه هواشناسی کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار