معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان ،گیلان و مشهد به عنوان دانشگاه های پیشرو در طرح ملی پایلوت غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال شناخته شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از ۲۲ تا ۲۶ دیماه ۹۷، انجام گرفت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با غربالگری ۱۱۳۰۹ نفر و دو دانشگاه گیلان و مشهد به ترتیب با۹۳۸۱ و ۸۴۳۸ نفر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

وی با اشاره به تجزیه و تحلیل مقدماتی داده های طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان گفت، تعداد افراد غربالگری شده در سراسر کشور در این طرح ملی ۱۳۰۰۰۰ نفر می باشد که توسط ۳۵۱۳ نفر از گروه های پرستاری در قالب ۸۳۳ تیم انجام شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برنامه غربالگری و پایش سلامت با سه هدف غربالگری موارد پرفشاری خون و اضافه وزن، ارجاع موارد پرخطر به مراکز ذیربط و آموزش عمومی اجرا شد که این آموزش ها در سه موضوع آموزش سبک زندگی سالم، آموزش مدیریت پرفشاری خون و آموزش مدیریت اضافه وزن و چاقی از طریق آموزش چهره به چهره و استفاده از پمفلت آموزشی توسط پرستاران ارایه گردید.

حضرتی در پایان گفت: سامانه غربالگری سلامت در پایان وقت اداری روز شنبه، مورخ ۶ بهمن ماه بسته خواهد شد و امکان افزودن داده جدید در سامانه وجود نخواهد داشت و نتایج این طرح ملی جهت بهره برداری و برنامه ریزی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در اختیار انها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

اصفهان پیشرو در غربالگری افراد بالای 30 سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار