حجت الاسلام کلانتری گفت: وجود دانشگاهی مطابق با آرمان‌های نظام و انقلاب، انتظار مردم و نظام است.

دانشگاهی انقلابی انتظار نظام و مردم است/ دانشگاه آزاد به اصل خود بازگشته استحجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دانشگاه آزاد و عملکرد این مجموعه در فضای آموزشی و انقلابی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است و امروز به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود.

تحصیل بیش از یک میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به تعداد دانشجویانی که در دانشگاه آزاد  تحصیل می‌کنند، گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند و همچنین دانشگاه آزاد چندین میلیون فارغ التحصیل داشته و در بحث اشتغال هم موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌ است.

تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد در ۴ کشور جهان

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور‌های مختلف جهان واحد‌های متعددی دارد، اظهار کرد: در کشور‌های همسایه همچون امارات، افغانستان، سوریه و همچنین در کشور‌های اروپایی همچون انگلستان واحد‌های دانشگاه آزاد تأسیس شده‌اند.

کلانتری با بیان اینکه دانشگاه آزاد به اشتغال‌زایی جوانان کمک کرده است، گفت: ما توانسته‌ایم در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد به اشتغال‌زایی خوبی دست پیدا کنیم؛  اکنون بیش از ۴۰ هزار کارمند در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد در حال کار هستند.

حضور ۳۰ هزار هیئت علمی در دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اظهار کرد: توان علمی دانشگاه آزاد بالا رفته است و بیش از ۳۰ هزار هیئت علمی در دانشگاه آزاد وجود دارند و مراکز آموزشی و پژوهشی مختلفی در بستر دانشگاه آزاد به وجود آمده است.

هدف ما  قرار دادن  دانشگاه آزاد در تراز انقلاب است 

وی با بیان اینکه انتظار نظام جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه آزاد بالا است، گفت: انتظار نظام و مردم این است که دانشگاهی مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران به وجود آید و اکنون این انتظار فراهم شده و دانشگاهی با کیفیت در کشور تأسیس شده است.

کلانتری ادامه داد: هدف ما این است که دانشگاه آزاد به لحاظ پژوهشی و اقتصادی در تراز انقلاب باشد و برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد طی سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته دانشگاه آزاد نتوانسته بود در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و از آرمان‌های انقلاب دور شده بود، اما در حال حاضر رویکرد کلان دانشگاه آزاد رفع نواقص، توجه به مسائل پژوهشی و علمی است.

وی یادآوری کرد: اکنون فضای علمی و پژوهشی مناسبی ایجاد شده و موفقیت‌های دانشگاه آزاد در بستر فعالیت‌های فرهنگی و انقلاب اسلامی در حال پیشروی است و امیدواریم بتوانیم فضای دانشگاه را در جایگاه اصلی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.