شاگردان کی‌روش با حضور در نیمه نهایی جام ملت‌ها ۲۰۱۹، موفق شدند برای نهمین بار جواز حضور در میان ۴ تیم برتر آسیا را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر از سد چین بگذرد و به نیمه نهایی جام هفدهم صعود کند. شاگردان مرد پرتغالی در این مرحله باید رو در روی ژاپن قرار بگیرند و اگر پیروز شوند، پس از ۴۳ سال جواز حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را کسب خواهند کرد.

تیم ملی ایران با ثبت پنج کلین شیت و ۱۲ گل زده موفق شد به نیمه نهایی جام ملت‌ها برسد و برای نهمین بار جواز حضور در میان ۴ تیم برتر آسیا را کسب کند. البته رکورد دار حضور در نیمه نهایی کره جنوبی با ۱۰ بار حضور است.

تیم کشورمان پیش از امسال (۲۰۱۹) در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ۱۹۷۶، ۱۹۸۰، ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ به نیمه نهایی رسیده بود که در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲، ۱۹۷۶ به مقام قهرمانی رسید و در سال ۱۹۸۰ مقابل کویت ۲ بر یک شکست خورد.

سفیدپوشان ایرانی در جام ملت‌های ۱۹۸۴ رو در روی عربستان در ضربات پنالتی شکست خوردند و دوره بعد نیز باز هم مغلوب سعودی‌ها شدیم. در سال ۱۹۹۶ جواز حضور در نیمه نهایی را بدست آوردیم، اما باز هم رو در روی عربستان در ضربات پنالتی شکست خوردیم.

در آخرین دوره هم نیز که تیم ملی ایران موفق به صعود نیمه نهایی شد، شاگردان برانکو در ضربات پنالتی مغلوب چین شدند تا نتوانند به فینال برسند. البته امیدواریم در سال ۲۰۱۹ شاگردان کی روش با پیروزی مقابل ژاپن به فینال مسابقات برسند. از ۸ بار گذشته که در نیمه نهایی حضور یافتیم ۳ بار قهرمان شدیم.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - چین صفر/ دیوار چین فرو ریخت، یوز‌ها به نیمه نهایی رسیدند+فیلم

کی روش سر قول خود با مردم ایران می‌ماند

طارمی دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن را از دست داد


انتهای پیام/

تیم ملی فوتبال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌ها صعود کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
انشاالله
قهرمانی
آخرین اخبار