رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تغییر طرح زوج و فرد در سال ۹۸ خبر داد.

طرح زوج یا فرد تغییر می‌کند/ اجازه تردد ۲ روز در هفته برای هر خودروبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهرن بزرگ در خصوص اجرای طرح ترافیک اظهار کرد: به طور طبیعی طرح زوج یا فرد نسبت به ابتدای شروع آن که به سال ۸۴ باز می‌گردد، اثربخشی آن کاهش یافته است.

وی افزود: سال ۸۴، تعداد ۲ میلیون خودرو در سطح شهر تهران در حال تردد بودند و همه روزه یک میلیون «معادل ۵۰ درصد» آن اجازه ورود به محدوده را داشتند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در حال حاضر اگر صرفا پلاک خودرو‌های شهر تهران را در نظر بگیریم، حدود ۴ میلیون پلاک تهران در سامانه شماره گذاری ثبت شده است؛ که طبعاً ما شاهد افزایش نسبی حجم ترافیک و آلودگی ناشی از آن هستیم.

سردار مهماندار گفت: در شرایط فعلی، راه برون رفت از مسئله آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک محدوده زوج یا فرد، تغییر در مدیریت این محدوده است و در این شرایط اگر بخواهیم به مردم فشار اقتصادی نیاوریم و طرح‌های غیر عوارضی و غیر پولی ورود به این محدوده را دنبال کنیم، به نظر می‌رسد تقسیم بندی پلاک‌های خودرو‌ها به ۳ دسته به نحوی که از ۶ روز هفته هرکدام از این دسته‌ها قادر به استفاده و تردد در دو روز هفته باشند، راهکار مناسب تری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.

وی در پایان بیان کرد: طرح پیشنهادی در مقایسه با طرح موجود علی رغم اینکه حجم ورودی را از ۵۰ درصد به ۳۳ درصد کاهش می‌دهد؛ در تعداد روز‌های مجاز برای تردد تفاوت چندانی ندارد چرا که عملاً در حال حاضر با توجه به اینکه در روز پنج شنبه طرح اعمال نمی‌شود و دارندگان پلاک‌های فرد، ۲ روز در هفته مجاز به تردد در محدوده است.

انتهای پیام/

پیشنهاد جدید تغییر در طرح ترافیک از سوی پلیس راهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۸:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سردار مهماندار عزیز یا هر کدوم از تصمیم گیرندگان نازنین توی این مملکت فقط فکر این هستند که طرح های محدود کننده بزارند و قانون به اجرا بزارن و بعدش برای استفاده از مردم بدبخت پول بگیرند.
هنوز طرح کارت سوخت و ترافیک و .... که تا کنون اجرا شده اند را دیده ایم که ابتدا با رنگ زیبای کمک به هوای پاک و .... راه اندازی شد بعدش با پول میشد که از اجرای اونها گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
امان از دست شهرداری
خب به جای اینهمه طرحای جورواجور که اعصاب و روان مردمو به هم ریخته همه خیابونا و کوچه های شهر رو توقف ممنوع اعلام کنن و پارکومتر بذاره چون خیابون مال شهرداریه و هیشکی حق نداره بدون پرداخت هزینه خیابون رو اشغال کنه و هر کی باید بره تو پارکینگ خونه اش ماشینشو بذاره ضمنا هزینه پارکومتر تو خیابونا و کوچه ها رو هم با توجه به شلوغی منطقه تا ده برابر کنین تا دیگه هر کسی جرات نکنه بخاطر تنبلی و بی عاری ماشین بیاره مرکز شهر و مفت و مسلم برا خودش راحت پارک کنه و خیابونو اشغال کنه
Iran (Islamic Republic of)
نذیر
۱۹:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
همین اشکالی که وارد کردید که این طرح در سال ۸۴ برای ۵۰در صد خودروها مفید بود والان دیگر دو ملیون نیست چند سال دیگر به خود شما این ایراد وارد می شود وقتی که حجم خودرو ها اضافه شده و شما بجای برنامه ریزی درست کمترین مسیر را پیمودند بجای این راه کار آسان فکر جدی تری نمایید برای مثال حداقل از مردم کمک فکری بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۹:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
مشکل در اینه کسانیکه تصمیم گیر هستن هیچگاه درگیر این مشکلات نبوده اند و درک نهایتا"اداری و آماری داشته اند! باید تشریف بیارن مانند یک شهروند عادی زندگی کنن!
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۹:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بجای حل مسئله صورت مسئله رو پاک میکنن چه ربطی داره خودرو ی بی کیفیت تولید میکنن مردم باید تاوانشو پس بدن؟ تعداد خودرو زیاد شده شما باید قیم مردم بشی تعیین کنی کی چند روز بره و چند روز نره؟ بابا مگه مشکل حمل و نقل شهری رو تونستین حل کنین همش دنبال حاشیه بازی هستین تهران داره منفجر میشه شما بجای فکر اساسی دنبال دو روز و سه روزین؟ تاسفباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام
مردم دیگه کشش این طرحها را ندارن صبر مردم هم حد و اندازه داره . اینقدر مردم را در فشار قرار ندهید همین که بار سنگین زندگی را تحمل میکنند کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
این همه پول صرف یارانه بنزین شد
صرف ساختن تونل توحید و نیایش شد
صرف پل صدر شد
صرف اتوبان خرازی شد
صرف....
صرف.....
اگه همه رو داده بودی مترو الان این وضعمون نبود
Germany
ممد
۱۷:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اینها از طرفی میخوان ماشیناشونو بفروشن و هم الودگی کم بشه. اگه بخوان فکر اساسی کنن که یعنی کمتر تولید کنن یا منوریل و وسایل شهری عمومی رو زیاد کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
دوست من چون بیشتر سهام سایپا و ایران خودرو دولتیه و میترسن با ورشکستگی اونا اشتغال صنعت خودرو به فنا بره
-
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام
مسوولین محترم حقوق نجومی دارند
از امکانات دولتی هم برای خود وهم خانواده محترمشان با کارت طرح ترافیک رایگان بیمه رایگان عبور از طرح ویژه ....
چرا باید مردم از امکانات برخوردار باشند ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۶:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
راهها و روشهای محدودیت و ممنوع کردن و از این قبیل راهها پول ساز هستند اما احترام به کرامت انسانها مثل رفع مشکل از طریق افزایش مترو منو ریل و غیره خرج داره شما باشین چکار میکنین.
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
این چه طرحیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
همه ی خیابانهای تهران رو دارند پولی می کنند، بزودی بابت قدم زدن هم باید عوارض پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
باعرض سلام خدمت سردار مهماندار این طرح کارشناسی نیست برای اینکه اگر قرار است خودرو در هفته دو روز تردد کندنددستور فرمایید عوارض سالیانه و بیمه را هم بر مبنای تردد محاسبه نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
یکی از راه هایی که میشه استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی رو کم کرد وباعث کاهش الودگی هوا و ترافیک شد سهولت استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومیه.باین وضعیتی که مترو و اتوبوس های مثلا تند رو(BRT) دارند کمتر کسی راغب به استفاده از آنهاست و کسانی که از آنها استفاده می کنند در اثر ناچاری و اجبار تن به این کار می دهند.پس می توان با افزایش تعداد این وسایل نقلیه و کاهش ازدحام علاقه مردم را بیشتر کرد.ویا از مترو های روی زمینی (تراموا)که تعداد بیشتری مسافر نسبت به اتوبوس های تند رو جابجا می کند و ترافیک هم ندارد استفاده نمود.و بعد از این مردم کمتر از وسیله شخصی استفاده می کنند و عده کمی هم که از این امکانات استفاده نکردند را می توان با بالا بردن هزینه های استفاده از وسیله شخصی به این سمت هدایت نمود.خوبه این عوارضی که از خودرو ها گرفته میشه برای سهولت تردد شهروندان هزینه بشه نه درجای دیگر. دیوان محاسبات یک سری هم به نحوه هزینه کرد این درآمد ها بزنه بد نیست.
Germany
من
۱۵:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آلودگی هوا همچنان پا برجاست و هر روز بیشتر میشه مسئولین و آقایان سردار دیگه نمی دونن چیکار بکنن وجالب اینکه با این روشها صد سال دیگه هم نمیشه هوا را تمیز کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
خدا کمکمون بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
از این طرحهای خلق الساعه که از افکار منورصادر میشود نتیجه ای نمیگیرید... فکر اساسی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
چرا ما باید پول بیمه برای ۷ روز هفته بدیم ولی فقط ۳ روز بتونیم بیایم بیرون ؟
چرا میزارید اینقدر ماشین پلاک بشه تو تهران پس ؟
حداقل نمیخواید ظریفیت حمل نقل مترو و brt رو بیشتر کنید که ملت له نشن و راحت تردد کنن ؟؟
به خدا دارید ظلم میکنید
Germany
م
۱۵:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
احسنت فقط زورشون به مردم بیچاره میرسه و روزی 10000خودرو جدید میریزن توی خیابون ....
آخرین اخبار