پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده

تسهیلات برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده به ۱۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری   به افزایش تسهیلات ساخت وساز در بافت‌های فرسوده شهری تا ۱۱۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: سود تعیین شده برای این میزان تسهیلات بین۹ تا۱۸ درصد است.

 وی افزود: پیش از این سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهری در کلانشهر‌ها ۵۰ میلیون و سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان بود، اما چون کافی نبود با هماهنگی بانک مسکن قرار شد تفاوت آن تا ۱۱۰ میلیون تومان به سازندگان پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری استان کردستان  بیان کرد: بانک مسکن پیشتر برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کرد، اما با هماهنگی مقرر شد ۲ تسهیلات برای یک واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری پرداخت شود.

عشایری یادآورشد: سود تسهیلات ۵۰ و ۴۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهری ۹ درصد است، اما میزان سود مبلغ ۷۰ میلیون تومان تسهیلات اضافه شده برای سازندگان، ۱۸ درصد تعیین شده است.

 طبق برنامه ریزی‌های شرکت بازآفرینی شهری قرار است ۲۷۰۰ محله در کشور بازسازی شود؛ دولت در نظر دارد هر سال با ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری ۲۷۰ محله را نوسازی کند.

انتهای پیام/م

سود تسهیلات ۵۰ و ۴۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهری ۹ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار