اخبار ورزشی از جانبازان و معلولین، بسکتبال، کاراته، یخ نوردی، گلبال و کبدی را در روز شنبه ۶ بهمن ماه را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،در بسته اخبار ورزشی امروز  شنبه شاهد خبر‌هایی، از درخشش کاراته کا‌های قزوینی در لیگ جهانی،برگزاری دوره فنی کاراته iskf در محمدیه،پایان مرحله پلی آف لیگ ملی بسکتبال با ویلچر در قزوین،یخ نورد قزوینی در جام جهانی سوئیس چهارم شد،برد تیم بسکتبال شهرداری قزوین در بازی سوم،قزوین قهرمان رقابت‌های گلبال مردان و زنان کشور شد و برگزاری رقابت‌های کبدی جام فجر هستید.

درخشش کاراته کا‌های قزوینی در لیگ جهانی

اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۱۹ آغاز و مجید حسن نیای دیلمی و علی اصغر آسیابری دو کاراته کا قزوینی به فینال و رده بندی اوزان خود رسیدند.

مجید حسن نیا در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم موفق شد با کسب ۵ پیروزی به دیدار پایانی راه یابد،حسن نیا دور اول با نتیجه ۶ بر یک ماتئو لندی از ایتالیا دارنده طلا جوانان جهان را برد. سپس ۴ بر یک صوفیانه آگوجیل از فرانسه دارنده عنوان سومی جهان در سال ۲۰۱۶ را شکست داد. در سومین دیدار مقابل دارخان اسدیلوف از قزاقستان قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برنده شد و گام به دور بعد گذاشت.حسن نیا در بازی چهارم ۴ بر ۳ فردوسی فضل علیف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دور نیمه نهایی راه یافت.او در نیمه نهایی مقابل صعود البشیر از عربستان دارنده یک طلا و ۲ برنز امید‌های آسیا بعد از کسب نتیجه ۳ بر ۳ با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد و به فینال رسید،حسن نیا برای کسب مدال طلا روز یکشنبه به مصاف آنجلو کریسچنزو ایتالیایی خواهد رفت.

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، علی اصغر آسیابری ابتدا ۴ بر یک ویکتور سنژیک از اوکراین را از پیش روبرداشت. او در دومین دیدار ۳ بر صفر عبدالله ممدوح عبدالعزیز از مصر را شکست داد.آسیابری در سومین مبارزه مقابل لوئیجی بوسا ایتالیایی قرار گرفت و ۷ بر ۲ موفق شد نایب قهرمان جهان را شکست دهد و به دور بعد گام بگذارد.او در ادامه ۳ بر ۲ ریوتا ناکامورا از ژاپن را شکست داد و به نیمه نهایی رفت. در نیمه نهایی مقابل رافائل آقایف آذربایجانی دارنده ۵ طلا، یک نقره و ۲ برنز جهان قرار گرفت و ۲ بر یک نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت.آسیابری برای کسب مدال برنز روز یکشنبه به روی تاتامی خواهد رفت.

دیگر نماینده این وزن بهمن عسگری بود که در اولین دیدار ۴ بر ۳ مغلوب برایان لوسه از هلند شد.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، امیررضا میرزایی در اولین دیدار ۴ بر ۲ سانگوت مونتان از تایلند را مغلوب کرد. او در دور دوم مقابل نیکلاس گیدائوس از یونان به نتیجه ۳ بر ۳ رسید و با رای داوران در هانتی شکست خورد.با شکست نیکلاس گیدائوس یونانی، امیر رضا میرزایی از ادامه رقابت‌ها بازماند.

لیگ جهانی کاراته وان پاریس فرانسه با حضور ۷۷۶ کاراته کا از ۸۲ کشور در حال پیگیری است.

برگزاری دوره فنی کاراته iskf در محمدیه

اولین دوره فنی، سازمان کاراته iskf، با حضور علی پور صمدی رئیس و مصطفی اسفندیاری نایب رئیس سبک در شهر محمدیه با حضور ۱۰۰ کاراته کا برگزار شد،دوره یک روزه با هدف هماهنگی بین مربیان و کاراته کا‌های استان به میزبانی خانه کاراته محمدیه برگزار شد.

در این دوره فنی، امیر علی کشمیری از قزوین بعنوان دبیر سازمان، حمید کرمی بعنوان نماینده سبک در استان قزوین معرفی شدند.

پایان مرحله پلی آف لیگ ملی بسکتبال با ویلچر در قزوین

در پایان مرحله پلی آف لیگ ملی بسکتبال باویلچر باشگاه‌های کشور، تیم فیروز قزوین در دو بازی و با نتیجه ۹۹ به ۹۸ برابر نامی نو اصفهان شکست خورد و از صعود به مرحله رده بندی باز ماند،در دیگر بازی گروه هم پگاه فارس با برتری برابر هیات بوکان به مرحله بعد صعود کرد.

سالن شهید بابایی قزوین میزبان این رقابت‌ها بود.

یخ نورد قزوینی در جام جهانی سوئیس چهارم شد

در پایان مرحله سوم جام جهانی یخ نوردی در سوئیس، محسن بهشتی راد، یخ نورد قزوینی در ماده سرعت دور مقدماتی را با قهرمانی به پایان رساند.

بهشتی در مرحله نهایی با اختلاف کمتر از ۳۸ صدم ثانیه با نفر اول به عنوان چهارم دست یافت.

سوئیس میزبان مرحله سوم جام جهانی یخ نوردی مردان بود.

برد تیم بسکتبال شهرداری قزوین در بازی سوم

در ادامه رقابت‌های پلی آف لیگ یک بسکتبال باشگاه‌های کشور و در بازیسوم، تیم شهرداری قزوین برابر میهمان خود به برتری رسید.

تیم شهرداری قزوین با نتیجه ۸۹ بر ۷۴ مانیزان کرمانشاه را شکست داد و در مجموع سه دیدار، تیم شهرداری ۲ بر ۱ پیروز شد.

سالن شهید بابایی قزوین میزبان این رقابت بود.

قزوین قهرمان رقابت‌های گلبال مردان و زنان کشور شد

در پایان رقابت‌های گلبال رده‌های سنی قهرمانی کشور، تیم مردان قزوین در رده سنی جوانان و تیم بانوان هم در رده سنی پیشکسوتان قهرمان شدند،در رده سنی جوانان قزوین با شکست خراسان رضوی قهرمان شد،دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور گلبال مردان که در بابلسر برگزار شد.

در بخش بانوان هم تیم گلبال پیشکسوتان قزوین هم با شکست اصفهان عنوان قهرمانی را کسب کرد،سومین دوره مسابقات گلبال قهرمانی کشور پیشکسوتان بانوان در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران برگزار شد.

رقابت‌های کبدی جام فجر برگزار شد

در پایان رقابت‌های کبدی جام فجر قزوین، در رده سنی بزرگسالان، اقبالیه، هیدج و خرمدره زنجان اول تا سوم شدند.

در رده سنی نوجوانان، اقبالیه، بویین زهرا و تاکستان عنایون برتر را کسب کردند و در رده سنی نونهالان هم تیم‌های اقبالیه، تاکستان و کوهین اول تا سوم شدند.

این رقابت‌ها در خانه کبدی اقبالیه برگزار شد.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.