نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک راه اندازی فدراسیون ورزش زنان را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، طاهره طاهریان نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک در نشست بازخوانی چهل سال ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ورزش بانوان از دستاورد‌های پیروزی انقلاب است، شاید هیچ بخشی به اندازه ورزش بانوان در هیچ جایی به این میزان فعال نبوده است. موضوع مهم اینکه پیروزی انقلاب سبب شد تا مسئولیت ورزش بانوان به عهده خود آن‌ها باشد و این جداسازی انجام شد و در تمام امور همه مسئولیت به عهده خود بانوان افتاد.

طاهریان: فدراسیون ورزش زنان یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب بود

وی ادامه داد:این ساختار توسعه پیدا کرد و استان‌ها هم از آن استفاده کردند که ابتدا در هشت استان بود و بعد‌ها در سایر استان‌ها هم اجرا شد. این کار در آموزش و پرورش اداره کل ورزش دختران ایجاد شد و همین طور در سایر ارگان‌ها و ادارات این موضوع باعث رشد ورزش بانوان شد و سبب شد زنان خودشان را باور کنند.

طاهریان ادامه داد: ما در برنامه پنج ساله اول و دوم تکلیف شد که یک استخر در اکثر استان‌ها برای بانوان اختصاص داده شود و بعد‌ها به دنبال بودجه مناسب رفتیم، امروزه ioc برای داوری، مربی و سایر امورات تاکید دارد در زمان گذشته بخشنامه‌ای داده شد برای اوغات ورزشی بانوان در تایم‌های خاصی در نظر گرفته شد.

او تصریح کرد: برای رسانه‌ای کردن مطلب در بخش بانوان کلا ۲ - ۳ نفر از بانوان برای پوشش خبری می‌آمدند، اما در حال حاضر این شرایط متفاوت شده است. در گذشته ما عکاس زن در بخش ورزشی نداشتیم. گوینده زن در رادیو و حتی تلویزیون حضور دارند و این نشان از برنامه‌های مدون بعد از انقلاب است.

طاهریان در ادامه گفت: در زمان ریاست غفوری فرد در سازمان تربیت بدنی، او می‌گفت: زمانی که به مسابقات آسیایی رفتم بعضی از کشور‌ها از اینکه ورزشکار زن مسلمان ما با حجاب در مسابقات حاضر می‌شدند تقدیر می‌کردند و این کار را باعث ترغیب ورزش در زنان می‌دانستند. الگو شده انقلاب اسلامی برای سایر کشور‌های اسلامی دستاورد این انقلاب است.

طاهریان درباره تغییرات در ورزش بانوان گفت: در تغییرات هیچ معاونتی را حذف نمی‌شود، اما اینکه معاونت اضافه‌هایی به عنوان همگانی داشته باشد جای خود دارد، اگر نگاه به رشد و ارتقای ورزش در زنان باشد این نگاه نقطه قوت است، در آسیا می‌گویند در بخش زنان خود آن‌ها باید مدیریت کنند. در گذشته خبر‌های ما در بخش‌های خبری و روزنامه‌ها پوشش داده نمی‌شد، اما در حال حاضر نگاه ویژه به ورزش زنان می‌شود و نگاه‌ها مثبت شده است.


بیشتر بخوانید:

سلطانی فر: فدراسیون درباره کی روش تصمیم می گیرد/ اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس تا پایان هفته مشخص می شوند/ برای مرحله نیمه نهایی به امارات می روم

داورزنی: تغییراتی در اساسنامه کمیته ملی المپیک ایجاد شد

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد


انتهای پیام/

اظهارات طاهریان در نشست بازخوانی چهل سال ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار