پس از بازداشت مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ اف‌بی‌آی را متهم کرد که با قاچاقچیان انسان رفتار بهتری نسبت به راجر استون داشته است.

ترامپ: اف بی آی با قاچاقچیان انسان بهتر رفتار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اف بی آی، پلیس فدرال این کشور را متهم به سوء رفتار با راجر استون، مشاور سابق خود کرد.

رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: بزرگترین تعقیب توهمات در تاریخ کشور ما! هیچ تبانی در کار نبود! با قاچاقچیان مرزی، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان بهتر رفتار می شود.

او در ادامه به حضور خبرنگاز شبکه سی‌ان‌ان در محل بازداشت استون نیز اشاره کرد و نوشت: چه کسی به سی ان ان خبر داد که آنجا حضور داشته باشد؟

شبکه خبری سی ان ان نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد پس از پیگیری اقدامات هئیت منصفه تحقیقات مربوط به پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا توانسته به صحنه بازداشت راجر استون برسد. سی ان ان در واکنش به ترامپ نوشت: توانایی سی ان ان برای رسیدن به صحنه بازداشت راجر استون نتیجه گزارش های دقیق و تفسیر سرنخ هایی بود که در این زمینه بدست آمد و به این می گویند روزنامه نگاری.

در تحقیقات تیم رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا هفت فقره اعلام جرم علیه راجر استون صورت گرفت. جرایم مشاور سابق ترامپ شامل ممانعت از اجرای عدالت، تلاش برای ممانعت از ادای شهادت از سوی شاهدان و ارائه توضیحات و پاسخ نادرست، می شود. روز جمعه مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا با قید وثیقه 250 هزار دلاری به طور موقت از زندان آزاد شد. مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا، اتهامات مطرح شده درباره شهادت دروغین را با انگیزه سیاسی خواند و گفت چنین اتهاماتی نادرست است. استون اعلام کرد قصد ندارد علیه ترامپ شهادت دهد.

تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به بازداشت استون اعلام کرد هیچگونه تبانی میان راجر استون و روس ها صورت نگرفته است. استون ششمین دستیار ترامپ است که در جریان تحقیقات تیم بازرس ویژه درگیر می شود. دیگر دستیاران ترامپ با اتهاماتی از جمله اظهارات نادرست، لابی خارجی غیر قانونی و مانع تراشی متهم شدند.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد کیفرخواست صادر شده علیه راجر استون، مشاور پیشین ترامپ در خصوص انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا هیچ ارتباطی با دونالد ترامپ ندارد و رئیس جمهوری آمریکا کار نادرستی انجام نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار