مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان غربی از افزایش ورود گردشگر به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد؛ گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری شاهد رشد ۸ درصدی ورود گردشگر به استان بوده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: در همین مدت یک میلیون و ۱۰۳ هزار شهروند خارجی و داخلی در اقامتگاه‌های سطح استان اقامت داشته اند.

جباری با اشاره به اجرای زیرساختهای گردشگری گفت : در ایام الله دهه فجر امسال از اقدامات و عملیات اجرایی چندین پروژه زیرساختی در حوزه گردشگری مانند شروع بهره برداری کمپینگ گردشگری شاهین دژ – بازسازی و بهره برداری از آبگرم احمد آباد تکاب – اتمام آسفالت جاده بی بی کند شاهین دژ را آغاز خواهیم کرد .

مدیرکل استان به افزایش میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره کرده و افزود : در 7 ماهه سال جاری ، شاهد افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری بوده و مبلغی در حدود 7000 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و با این حجم سرمایه گذاری برای 168 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

جلیل جباری به حمایتهای اداره کل در زمینه توسعه بوم گردی در استان اشاره کرده و اظهار داشت : با حمایتهای مقام عالی استان هم اکنون 170 متقاضی بوم گردی داریم که از مجموع پرونده های بررسی شده به تعدا 25 مورد مجوز فعالیت صادر کرده و جهت دریافت تسهیلات لازم به بانکهای عامل معرفی شده اند که امیدواریم تا انتهای سال جاری تعداد مجوزهای صادره به 30 مورد برسد.

مدیرکل استان بازدیدهای تلفیقی را یکی از برنامه های اصلی اداره کل عنوان کرده و ادامه داد ما درطول سال بطور مستمر 2600 مورد در قالب گروه های بازدید تلفیقی متشکل از کارشناسان چندین دستگاه اجرایی از عملکرد واحد های اقامتی استان بازدید نموده و در این ایام با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی تعداد بازدیدهای مذکور افزایش خواهد یافت .

جباری به میزان بازدید گردشگران از موزه ها و مجموعه های تفریحی استان اشاره کرده و گفت : مجموع بازدید های گردشگران از موزه ها و مجموعه های تفریحی در سال جازری به 000/ 815/ 3 نفر رسید که بازدید از مجموعه های فرهنگی و تفریحی 4 /18% و بازدید از موزه ها 4% نسبت به مدت زمان سال گذشته افزایش یافته است .

مدیرکل استان به اقدامات انجام یافته در خصوص مسجد جامع ارومیه پرداخته و گفت : این اداره کل در سالهای اخیر اقدام به مرمت و احیاء بخش های مختلف مسجد جامع ارومیه مانند شبستان و گنبد خانه نموده و عملیات احیاء حجرات این مسجد تاریخی را درضلع های شمالی ، شرقی و غربی پس از ایام عید نوروز آغاز خواهیم کرد .

جباری به نتایج ارزیابی عملکرد سازمان متبوع اشاره کرده و افرود : خوشبختانه با تلاشهای پرسنل این اداره کل در ارزیابی که توسط ارزیابان سازمان متبوع در سال 96 انجام شد ؛ این استان در کنار استانهای گلستان ، فارس و البرز حائز رتبه در بین استانهای کل کشور در شاخصهای اختصاصی شده و با کسب 1800 امتیاز به رتبه عالی ارتقاء یافت .

او به اجرای برنامه های فرهنگی و جشنواره هاهی متعدد در استان اشاره کرده و ادامه داد : برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه 18 برنامه را برای اجرا در سطح استان پس از اتمام ایام فاطمیه در نظر گرفته ایم که مطمئناً با اجرای این برنامه ها شاهد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم استان خواهیم بود .

جباری افزود : با هماهنگی فرمانداران و بخشداران محترم استان در نظر داریم تا جشنواره های متعدد زمستانی و بهاری را در زمستان امسال و بهار سال آینده در ارومیه ، تکاب و چندین شهر دیگر استان اجرا کنیم.

انتهای پیام/ی

اقامت میلیونی گردشگران در اقامتگاه‌های استان آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.