فرانس بیست و چهار در گزارشی نشست اقتصادی داووس را نشستی که هنوز راهی طولانی برای تاثیرگذار بودن دارد، توصیف کرد.

اجلاس داووس با تبدیل شدن به یک نشست تاثیرگذار فاصله زیادی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، مجمع اقتصاد جهانی داووس روز جمعه به کار خود پایان داد. مسئله آب و هوا از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که در تمام طول هفته در این مجمع به آن پرداخته شد. نخبگان اقتصادی در داووس تلاش کردند به این سوال پاسخ دهند که چگونه می‌توان به زمین احترام گذاشت و هم زمان امور اقتصادی را به خوبی پیش برد؟

مجمع اقتصادی داووس با هشدار‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز شد: تغییرات اقلیمی بدتر از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌شد. گوترش گفت: من فکر می‌کنم خطرات اقلیمی در آینده‌ای نزدیک از جمله مهمترین خطراتی خواهد بود که ما با آن مواجه هستیم. من فکر می‌کنم ما بازنده این رقابت هستیم و تغییرات اقلیمی بسیار سریع‌تر از ما حرکت می‌کنند.

انتقال انرژی، جنگل زدایی و حفظ اقیانوس‌ها بخش گسترده‌ای از رایزنی‌ها در داووس را تشکیل داد. شرکت کنندگان در این نشست همچنین در مورد جایگزین پلاستیک رایزنی کردند. رومن لاگارتا، مدیرعامل شرکت پپسی کولا در این زمینه گفت: ما می‌توانیم میزان پلاستیکی را که چه از طریق نوشیدنی و چه دیگر خوراکی‌ها وارد چرخه محیط زیست می‌کنیم، کاهش دهیم. ما بر روی فناوری کاهش این میزان پلاستیک کار می‌کنیم.

اما از دیدگاه بسیاری از حامیان محیط زیست که در مجمع اقتصاد جهانی داووس شرکت کردند هنوز کار‌های لازم انجام نشده است. جنیفر مورگان، معاون صلح سبز می‌گوید: من احساس می‌کنم رایزنی‌ها و گفتگو‌های خوبی انجام شده است. اما من تغییرات واقعی را برای استفاده از داووس به عنوان سکویی برای گرد هم آوردن بازیگران اصلی که می‌توانند تغییرات عمده ایجاد کنند، نمی‌بینم. در واقع داووس هنوز با یک مجمع جهانی تاثیر گذار فاصله زیادی دارد. برای مثال شمار بی‌سابقه‌ای از شرکت‌کنندگان در این نشست با جت خصوصی به محل برگزاری نشست آمدند که خود تاثیر قابل توجهی بر محیط زیست دارد.

انتهای پیام/

گزارش فرانس بیست و چهار درباره تاثیرگذاری اجلاس داووس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار