وکلای کشور ترکیه به منظور بررسی حقوق اتباع دو کشور به مدت سه روز میهمان قزوین هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: از امروز تا هشتم بهمن ماه، وکلای کشور ترکیه نشست‌هایی با موضوع حقوق بین المللی و گسترش روابط ایران و ترکیه با شهرداری، شورای شهر، اتاق بازرگانی و دادگستری برگزار خواهند کرد.

نسخه چی افزود: همچنین روز دوشنبه هشتم بهمن ماه، همایش تببین روابط حقوق اتباع ایران و ترکیه با حضور وکلای شهر آنکارا، ازمیر، قاضیانتپ و قزوین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش احوال شخصی ایران و ترکیه بررسی می‌شود، گفت: رفت و آمد‌های بین دو کشور منجر به ازدواج‌هایی خواهد شد که در این همایش درباره مسائل حقوقی این افراد و فرزاندانشان گفتگو می‌شود.

رییس کانون وکلای دادگستری استان افزود: همچنین در این همایش با توجه به گسترش فعالیت‌های اقتصادی، موضوع داوری بین المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نسخه چی گفت: بررسی شرایط انعقاد قرارداد بین وکیل و موکل و ساختار کانون‌های وکلای دادگستری ایران و ترکیه از دیگر موضوعات این همایش خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این همایش درباره موضوع سرمایه گذاری و مالکیت در ایران و ترکیه گفتگو می‌شود.

رییس کانون وکلای دادگستری استان در ادامه گفت: در این دو روز یک مرکز حقوقی در قزوین افتتاح می‌شود که در آن وکلای ایران و ترکیه برای بررسی موضوعات حقوقی این دو کشور حضور دارند.

نسخه چی در ادامه با اشاره به برگزای آزمون کانون وکلا در قزوین گفت: در این آزمون هزار و ۷۰۰ نفر شرکت کردند که از بین آنان ۷۵ نفر انتخاب شدند و نتیجه آن طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

ارینچ ساکان رییس کانون وکلای آنکارا هم در این نشست گفت: برگزاری آزمون وکلا در ایران و نبود آن در کشور ترکیه نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک قدم از ما جلوتر است.

وی افزود: تا آنجا که می‌توان باید روابط این دو کشور را در مسائل حقوقی و اقتصادی افزایش داد و برگزاری این همایش فرصت مناسبی است تا از فواید و معایب مسائل حقوقی یکدیگر آشنا شویم.

بکتاش شارک لی رییس کانون وکلای قاضیانتپ ترکیه هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۱۲۵ هزار وکیل در ترکیه فعالیت می‌کنند.

بکتاش شارک لی افزود: تا سال ۱۹۹۳ در ترکیه فقط ۶ دانشکده حقوق بود که هم اکنون ۱۰۰ دانشکده خصوصی به آن اضافه شده و این موضوع باعث شده است تا تعداد دانشجویان حقوق افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این ازدحام وکلا، موجب شده است تا از میزان کیفیت کار کم شود به همین منظور در تلاشیم تا دوباره آزمون وکلا را در این کشور برگزار کنیم.

رییس کانون وکلای قاضیانتپ گفت: به احتمال زیاد قانون برگزاری آزمون وکالت تا سال ۲۰۲۰ در کشور ترکیه برگزار شود.

انتهای پیام/ک

همایش تببین روابط حقوق اتباع ایران و ترکیه در قزوین برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.