روبرتو آزودو، مدیر کل سازمان تجارت جهانی خطرات ناشی از تنش‌های تجاری را تهدیدی برای اقتصاد جهان دانسته و تصریح کرد این خطرات بسیار واقعی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان تجارت جهانی خطرات ناشی از تنش‌های تجاری را تهدیدی برای اقتصاد جهان دانست.

روبرتو آزودو، مدیر کل سازمان تجارت جهانی که روز جمعه در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس سخن می‌گفت، تصریح کرد: «خطراتی که تنش‌های تجاری بر اقتصاد جهانی تحمیل می‌کنند بسیار واقعی هستند.»

صندوق بین المللی پول نیز به نوبه خود، پیش بینی‌های خود را از رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۱۹ به ۳.۵ درصد کاهش داد. این صندوق، رشد اقتصاد جهانی را برای سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳.۶ درصد پیش بینی کرد.

صندوق بین المللی پول هشدار داد ریسک نزولی منجر به این پیش بینی‌ها بسیار وسیع هستند. یک هیات چینی هفته آینده برای دور جدید مذاکرات تجاری راهی واشنگتن خواهد شد.

دولت ترامپ تهدید کرده است که چنانچه پکن در خصوص انتقادات واشنگتن پیرامون مالکیت صنعتی، انتقال فناوری‌های مجاز یا موانع غیرگمرکی پاسخگو نباشد، از تاریخ دوم ماه مارس تعرفه گمرکی ۲۰۰ میلیارد دلاری بر محصولات چینی به مقصد آمریکا وضع خواهد کرد.

مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۷۱ و در شهر داووس توسط کلاس شواب به عنوان محلی برای جمع شدن رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران اروپایی راه اندازی شد. مجمع جهانی اقتصاد یکی از سازمان‌های بزرگ اقتصادی سوئیس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار