سایت فاکس اسپورتس آسیا، پس از پایان دیدار تیم‌های ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها به نکات خاصی از این مسابقه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی ایران روز پنج شنبه در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی با ارائه یک نمایش دلچسب برابر چین با نتیجه ۳ بر صفر از سد شاگردان مارچلو لیپپی گذشت و به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ رسید.

فاکس اسپورتس آسیا با اشاره به گلزنی‌های طارمی، آزمون و انصاری فرد در این بازی نوشت حالا ایران در حالی که به دنبال شکستن طلسم ۴۳ ساله است روز دوشنبه در نیمه نهایی به مصاف ژاپن خواهد رفت.

در ادامه این گزارش به ۵ نکته ویژه این بازی اشاره شده است:

۱) یک نیمه هیجان انگیز فوتبال، برای یک تغییر!

  • منصفانه است که بگوییم ما در جام ملت‌های آسیا شاهد بازی‌های فشرده بودیم، اما ایران و چین از همان ابتدا به طرز شگفت انگیزی یکی از مسابقات هیجان انگیز بود. از همان شروع مسابقه هیچ یک از تیم‌ها پا پس نگذاشتند و همین امرمنجر به بازی بسیار زیبا شد.

۲) چین بهای تنبلی دفاعش را پرداخت

  • در برابر هر حمله‌ای که ایران نشان می‌داد، دفاع چین باز می‌شد. گل اول ایران در دقیقه ۱۸ در حالی رقم خورد که به نظر می‌رسید فنگ شیائوتون، مدافع چینی، وضعیت را تحت کنترل دارد، اما سردار آزمون از راه رسید و با تصاحب توپ آن را برای طارمی که در محوطه جریمه بدون مزاحم بود، ارسال کرد. طارمی هم در زدن توپ به تور اشتباه نکرد تا کی‌روش و تیمش را به برتری زودهنگام برساند.

۳) بازگشت آزمون به اوج

  • آزمون پس از یک نمایش ناموفق که فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست داد، برابر چین به بهترین وضعیت خود بازگشت. این مهاجم ۲۴ ساله، در تمام ۸۵ دقیقه‌ای که در زمین بود برای دفاع چین یک تهدید بود. آزمون پس از این که پایه گذار گل اول ایران شد، نام خود را در دقیقه ۳۱ در فهرست گلزنان بازی ثبت کرد.

۴) چین پس از رفتن لیپی باید دوباره باید بازسازی و احیا شود

  • لیپی، سرمربی کهنه کار ایتالیایی، قبلا اعلام کرده بود که جام آسیا قرار است آخرین قراردادش با چین باشد. لیپی به دلیل ترجیح گروهی از بازیکنان مسن به جوانان و فرصت ندادن به استعداد‌های آینده چین مورد نکوهش قرار گرفته است و شکست این تیم در جام ملت‌ها باید نشانه‌ای باشد برای بازسازی این تیم که مسن‌ترین تیم در جام آسیا ۲۰۱۹ بود.

۵) ایران نیت قهرمانی را نشان داد

  • امسال شاید سالی باشد که ایران به انتظار طولانی مدت خود برای فتح جام ملت‌های آسیا پایان دهد. آخرین بار آن‌ها در سال ۱۹۷۶ که میزبان جام ملت‌ها بودند قهرمان شده بودند و حالا این تیم با پیروزی قاطع ۳ بر صفر برابر چین قصد خود را برای فتح جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نشان داد.

آینده کی روش، نامشخص است و کلمبیا علاقه‌مند به استخدام او در پایان جام است و راهی بهتر از این برای سرمربی سابق رئال مادرید وجود ندارد که بتواند با قهرمانی در بزرگترین رقابت آسیایی ایران را ترک کند.

ژاپن در نیمه نهایی انتظار ایران را می‌کشد، اما اگر ایران بتواند چنین عملکردی را دوباره تکرار کند، آن‌ها قطعا می‌توانند هفته آینده در ابوظبی بر روی سکوی قهرمانی جام را بالای سر ببرند.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - چین صفر/ دیوار چین فرو ریخت، یوز‌ها به نیمه نهایی رسیدند+فیلم

کی روش سر قول خود با مردم ایران می‌ماند

طارمی دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن را از دست داد


انتهای پیام/

ایران می‌تواند قهرمان آسیا شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
فقط س...........................ر..........................د........................ا........................رازمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
موافقمممممممم اون فقط تنها بقیه همه یه طرف
آخرین اخبار