نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت کشت گل محمدی به ازای هر هکتار مبلغی بعنوان یارانه به کشاورزان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: با توجه به اینکه سطح وسیعی از دامپروری شهرستان سیرجان در منطقه بلورد وجود دارد و با هدف ترغیب و تشویق دامپروران در جهت گسترش تولید دام سبک، همایشی در این زمینه در محل تالار پیوند بخش بلورد برگزار شد.

وی گفت: در این همایش تعداد ۱۲۵ نفر از دامپروران و کشاورزان منطقه حضور داشتند، کارشناسان در خصوص مزایای پرورش بز سانن از جمله خصوصیت چند قلو زایی و شیردهی چند برابری نسبت به بز‌های بومی توضیحاتی ارائه و بر پرداخت تسهیلات با بهره دو درصد جهت پرورش دهندگان از محل بانک رسالت و به همت معین اقتصادی تاکید نمودند.

وی افزود: همچنین در این همایش در خصوص اصول تغذیه و عدم استفاده از کود‌های معدنی و استفاده از کود‌های میکروبی با تکنولوژی روز مباحثی مطرح گردید.

در پایان این همایش حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی  گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر بر تغییر الگوی کشت و کشت محصولات با نیاز آبی کم از جمله گل محمدی لازم است و ارائه تسهیلات به متقاضیان در این زمینه پیگیری شود.

وی عنوان کرد: در صورت کشت گل محمدی به ازای هر هکتار مبلغی بعنوان یارانه به کشاورزان پرداخت گردیده و با رایزنی‌هایی که با بانک رسالت صورت گرفته است تسهیلات دو درصدی به کشاورزان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی

همایش گسترش و توسعه دام سبک در شهرستان سیرجان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار