کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی این شهرستان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند مصطفوی نیا معاون فرماندار زیرکوه گفت: کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی زیرکوه توسط شرکت تعاونی روستایی قدس زیرکوه از محل تسهیلات مشارکتی دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حال احداث است.

وی افزود: در مجموع برای احداث این کارخانه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که یک میلیارد و 950 میلیون تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید با کارمزد صفر درصد اختصاص یافته و550 میلیون تومان آورده اعضای این شرکت تعاونی است.

معاون فرماندار زیرکوه گفت: شرکت تعاونی روستایی قدس یکهزار و 365 عضو دارد و 210 نفر از اعضا در زمینه احداث این کارخانه مشارکت دارند.

وی بیان کرد: از مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون تومان تسهیلات پرداختی به این کارخانه، یک میلیارد و 150 میلیون تومان برای ساخت و ساز و 800 میلیون تومان برای سرمایه در گردش هزینه خواهد شد.


مصطفوی نیا افزود: ماشین آلات این کارخانه خریداری شده که به زودی نصب می شود و این کارخانه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.


وی گفت: شهرستان زیرکوه با داشتن آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز اگرچه توانمندی های زیادی در تولید دارد اما نبود کارخانه های فرآوری موجب شده کشاورزان و باغداران این منطقه از حاصل زحمات خود نتیجه مطلوب را نگیرند.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/ک

بهره برداری از کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی زیرکوه

برچسب ها: فرمانداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.