تعطیلات آخر هفته فرصتی برای بودن کنار خانواده و تجربه یک فضای فرهنگی است.

آخر هفته‌ای شاد مخصوص کودکان/ پخش فیلمی با بازی مصطفی زمانی از شبکه یکبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «سندباد و سارا» به کارگردانی غلامرضا آزادی و تهیه کنندگی فریال بهزاد از چهارشنبه ۲۶ دی ماه در سراسر کشور اکران شده است.

این فیلم روایتگر ماجراهای کودکانه و بر گرفته از داستان سندباد است؛ «سندباد و سارا» فیلمی فانتزی است که قطعا علاوه بر کودکان و نوجوانان، خانواده ها را نیز جذب خواهد کرد.

قصه این فیلم اینگونه آغاز می شود که طی اتفاقاتی سندباد به ایران می رسد و در ایران دچار چالش های جالبی می شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از: مهدی امینی خواه، شهرام لاسمی، الهام طموری و...

تئاتر آخر هفته

نمایش «بی‌تابستان» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

این نمایش از نیمه بهمن ماه به مدت ١٧ شب در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می‌رود. پیش از این نمایش «بی‌تابستان» در بخش اصلی فستیوال آوینیون، فستیوال هنر بروکسل، تئاترِ کمراشپیله مونیخ، فستیوال (Les vegamondes) شهر مولوز کشور فرانسه، شهر بازل و لاشادوفن کشور سوئیس اجرا شده است.

 «بی‌تابستان» مرداد ماه سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشانه ایرانشهر نیز به مدت ۱۵شب اجرای عمومی داشت.

در این نمایش لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان و مونا احمدی به عنوان بازیگر حضور دارند و محمدرضا حسین‌زاده به عنوان مدیر تولید و دستیار کارگردان، شهریار حاتمی طراح صحنه، علی شیرخدایی و داود صدری سازندگان ویدیو و آنکیدو دارش به عنوان طراح موسیقی، کوهستانی را همراهی می‌کنند.

کتاب آخر هفته

«حیوانات ابزارساز در حیات‌وحش» عنوان کتابی علمی به قلم لیون گری با ترجمه مجید عقیق است.

این کتاب در قالب مجموعه‌ای با عنوان «حیوانات دانشمند» منتشر شده است.در مقدمه‌ این کتاب آمده است:حیوانات در ساخت و ساز، برقرار کردن ارتباط با یکدیگر و شیوه‌های پنهان شدن، مهارت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. این مجموعه مهارت‌های سازگار شدن حیوانات و چگونگی غلبه بر چالش‌های محیط زندگی‌ را به تصویر می‌کشد.

بر این اساس مخاطبان بالای ۹ سال در این کتاب با ابزارهایی که حیواناتی همچون فیل، شامپانزه‌، سمور، گورکن، پرندگان و غیره در غذاخوردن‌، لانه‌سازی و... استفاده می‌کنند، آشنا خواهند شد.

در این میان مخاطب با ویژگی‌های زیستی و بدنی این جانداران نیز آشنا می‌شود. از آنجا که این اثر با عکس‌هایی مستند همراه است می‌توان عنوان «‌دانشنامه» را نیز به آن اطلاق کرد.

در پایان کتاب نیز مخاطبان با مراجعه به واژه‌نامه و نمایه می‌توانند به برخی از سوال‌ها پاسخ دهند.

فیلم‌ تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی، جمعه ۵ بهمن ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم در بستر تاریخی دهه شصت و مبارزات چریکی نیرو‌های چپ در شمال کشور و در قیام آمل روایت می‌شود و درباره یک زن به نام شهرزاد است که معروف به ماهی سیاه کوچولو است و برای انتقام مرگ شوهرش وارد مبارزه شده و حالا با دو شخصیت دیگر آشنا می‌شود و مباحث ایدئولوژیک درباره مبارزه و نقد تفکر چپ و… میان آن‌ها درمی‌گیرد.

مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی و جمشید گرگین در فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار