رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سامانه آموزش‌های مجازی دروس معارف برای دانشجویان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مرتضی فاضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گردهمایی معاونین آموزشی، پژوهشی و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در مشهد گفت: سامانه آموزش‌های مجازی به منظور اجرای طرح تحول دروس معارف اسلامی طراحی و ایجاد شده است که دانشجویان با مراجعه به این سامانه می‌توانند از مباحث مرتبط با دروس معارف بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود:این سامانه در حال حاضر حدود ۹۰۰ هزار نفر عضو دارد و عمده آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند وبه طور میانگین روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ عضو جدید می‌گیرد.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۰۵ درس، ۱۵۰۰ جلسه، ۳۰۰۰ ساعت کارگاه و سخنرانی در سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان در دسترس است.

فاضلی اظهار کرد: در تمام دنیا آموزش مجازی و حضوری و مکمل همدیگر هستند ونمی توان گفت: یکی جایگزین دیگری است. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی شتاب رشد حرکت به سمت استفاده از آموزش‌های مجازی قابلتوجه بوده به طوری که هماکنون در بیش از ۸۸۰ دانشگاه دنیا هزاران دوره آموزشی مجازی در حال برگزاری است.

وی افزود: بعد از انقلاب تصویرسازی بسیار خوبی در حوزه کارآمدی دین داشته‌ایم، اما دشمن تلاش میکند تصویرسازی مبتنی بر قدرت نرم انقلاب اسلامی در زمینه کارآمدی دین و نظام مردمسالاری دینی را مخدوش کنند.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد:ایجاد آموزش‌های مجازی در کنار کلاس‌های حضوری اساتید گروه معارف اسلامی مکملی است که ضرورت آن احساس می‌شود.

انتهای پیام//م. ص.
 


گردهمایی معاونین آموزشی، پژوهشی و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.