معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد سیاست اصلی آمریکا در حال حاضر این است که موضع ایران در خاورمیانه به طور کلی تضعیف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ با نشریه اینترنشنال افرز اعلام کرد سیاست اصلی آمریکا در حال حاضر و در تلاش برای تشکیل جبهه ضدایرانی این است که موضع ایران در خاورمیانه به طور کلی تضعیف شود.

او افزود باید دید که آیا اروپایی‌ها این توان را دارند که از یک روند مثبت و عادی برای توسعه روابط تجاری با ایران استفاده کنند یا خیر. ما و همکاران چینی ما هم در این روند مشارکت گسترده‌ای داریم.

ریابکوف تاکید کرد: در واشنگتن افرادی تصور می‌کنند که تحریم گزینه‌ای کم‌هزینه است و می‌توان از جایگاه اقتصادی و تجاری آمریکا برای اعمال فشار به کشورها استفاده کرد. با این حال آمریکایی‌ها این مسئله را نادیده گرفته‌اند که استفاده از این گزینه می‌تواند با مقاومت کشورها روبرو شود.

­معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: آمریکایی‌ها با فشار، شانتاژ و تطمیع تلاش می‌کنند کشور‌های جهان را از مناسبات و همکاری با روسیه منع کنند.

سرگئی ریابکوف با انتقاد تند از سیاست‌های واشنگتن تاکید کرد: چنین سیاست پوسیده و کرم خورده‌ای در جهان کنونی نمی‌تواند توفیقی به دنبال داشته باشد و محکوم به شکست است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار