رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان کشور در نکا گفت: سال ۹۸ تست هوش و استعداد به صورت ترکیبی خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان کشور در مراسم تجلیل از برترین‌های دبیرستان تیزهوشان پسرانه متوسطه دوم نکا با اشاره به وقفه چند ماهه‌ای که در برنامه ملی شهاب ایجاد شد، گفت: مشکلات حل شده و برنامه ملی شهاب امسال نیز همچون سال‌های گذشته با قوت برگزار می‌شود.

وی افزود:در آزمون امسال برخی اعتراضات از جانب خانواده‌ها به سبب تغییر در نوع آزمون ایجاد شد که در سال ۹۸ با اصلاحاتی در آزمون این مشکلات حل می‌شود.

مهاجرانی گفت: آزمون امسال تست هوش «ریون» بود و ما دیگر به هیچ عنوان آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار نخواهیم کرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان کشور افزود: در سال ۹۸ نیز برای حل مشکلاتِ امسال، تست هوش و استعداد را به صورت ترکیبی خواهیم داشت.

وی به خانواده‌ها سفارش کرد به دنبال موسسات برگزارکننده کلاس‌های آمادگی نروند و بدانند که هوش تا حد کمی آموختنی است و با این شیوه‌ها و کلاس‌ها افزایش پیدا نمی‌کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور با بیان اینکه نسبت پسران به دختران در این مدارس ۶۰ درصد به ۴۰ درصد است، افزود: بیشترین میزان دانش‌آموزان سمپادی کل کشور با ۴۵ درصد در اختیار دانش‌آموزان رشته علوم تجربی است و مابقی دانش‌آموزان شامل ۲۳ درصد رشته ریاضی و مابقی رشته علوم انسانی است.

مهاجرانی به موفقیت‌های دانش‌آموزان سمپاد در المپیاد‌های علمی و کنکور سراسری نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس سمپاد هستند.

وی افزود: تعداد کل دانش‌آموزان سمپادی در کشور ۱۲۰ هزار نفر است که در ۶۷۰ مدرسه متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/آ

برنامه ملی شهاب امسال برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار