معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ۴۵ درصد دانش آموزان اردبیل تحت پوشش طرح سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در مراسم تجلیل از سفیران و همیاران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وقوع جرم و مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: طرح سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۴۵ درصد از دانش آموزان سطح استان را پوشش داده بود و این طرح توانست اقدامات و آگاهی‌های مناسبی را برای خانواده‌ها و دانش آموزان ارائه دهد.

وی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی همواره جامعه را از درون پوچ کرده و علاوه بر تحدید فرد، ساحت خانواده را هم تهدید می‌کند و وظیفه اخلاقی شرعی و قانونی ایجاب می‌کند که همه در بحث آسیب‌های اجتماعی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل آسیب‌های اجتماعی از قبیل: بیکاری، طلاق، خشونت و اعتیاد را از جمله اهم آسیب‌ها در سطح عنوان کرد و گفت: متاسفانه وضعیت استان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست و نیاز است همه دستگا‌های اجرای در این زمینه پای کار باشند.

خدادادی تصریح کرد: مسئولان با درک اهمیت آسیب‌های اجتماعی باید در راستای کاهش آن اقدام و حرکت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد برنامه‌های آموزش و پرورش که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مبتدی کار قرار گرفته موثر و ثمرات این برنامه‌ها را در سال‌های آینده ببینیم.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: آموزش و پرورش نهادی اساسی در حوزه تعلیم و تربیت نسل‌های آینده است و می‌تواند بعنوان نهادی تاثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت واقعی موثر باشد.

خدادای بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی موفقیت نخواهیم شد مگر اینکه در حوزه آموزش و پرورش با جدیت کار‌های زیربنایی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.