مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان گفت: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ و هنر شکل گرفت.

انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا درویش نژاد، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی وجشنواره فیلم فجربا اشاره به اینکه  انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفت، انقلاب ایران را متفاوت با سایر انقلاب های دنیا در مبانی پایه ای بیان کرد وپرهیز از خشونت رایکی از  مبانی انقلاب اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه آزرمان هایی که در انقلاب اسلامی ترسیم شد فرهنگی بود، ادامه داد:  توجه به کرامت انسانی از دیگر مبانی مهم انقلاب است و توجه به این نکته موجب شده در طول تاریخ از بحران های مختلف به سلامت عبور کنیم.

درویش نژاد اظهار داشت: اتقلاب ما یک انقلاب فرهنگی ، مردمی و به دور از خشونت بود واین موضوع در شعارهایی که سرداده می شد کاملا واضح بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه سعی شد در این چهل سال نگاه ها بشکل گفتمانی باشد خاطر نشان کرد: شاید ارشاد اسلامی در این مدت نتوانسته بشکل مدینه فاضله عمل کند اما بخش عمده ای از نگاه های خود درزمینه  دستاوردهای اتنقلاب اسلامی را  محقق کرده است.

وی با تأکید بر این که اکنون در چهل سالگی انقلاب قرار داریم و انقلاب ما به پختگی لازم رسیده است، یا آور شد: در این برهه از زمان نیاز است ضمن تبیین آرمان های انقلاب اسلامی، با کمک ابزارهای مختلف از جمله فرهنگ و هنر، شبهات به وجود آمده در سطح جامعه را پاسخ دهیم.

درویش نژاد با اشاره بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و مرتبط با ایام فجر فاطمی، خاطرنشان کرد: ابتکار و خلاقیت در برگزاری برنامه ها باید مدنظر قرار گیرد و ما به دنبال برنامه هایی هستیم که فراگیر بوده و ضمن جلب مشارکت‌های مردمی تأثیرگذاری مناسبی هم داشته باشد.

این مسئول  ادامه داد: با توجه به اینکه بهترین ابزار برای معرفی و ارائه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و هنر است،اظهار داشت: استان همدان  در چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در راستای افزایش و بهبود شاخص های فرهنگی هنری داشته است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی  حوزه ارشاد اسلامی بیان کرد: گسترش نمایشگاه کتاب،توجه به سینما دفاع مقدس،جشواره فیلم فجر،توجه به موسیقی و غیره از جمله این دستاوردهای بوده است.

وی به دستاوردهای ارشاد اسلامی همدان در چهل سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه نشرکتاب، سینما و رشد کم وکیفی آن،حوزه نمایش،فیلم فجر،شعر وادبیات، صدور مجوز مطبوعات،آزادی مطبوعات و هنرمندان، موسیقی و برگزاری جشنواره های متعدد از جمله کارهایی است که بعد از انقلاب اسلامی در استان همدان انجام شده است.

انتهای پیام/ج

 

 انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.