فرماندار خاتم گفت: ۲۳۳ پروژه با اعتباری بالغ بر یکصد و چهار میلیارد تومان در دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

۲۳۳ پروژه در دهه فجر در شهرستان خاتم افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، فرجام فاضلی فرماندار خاتم از افتتاح ۲۳۳ پروژه با اعتباری بالغ بر یکصد و چهار میلیارد تومان در دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۵۵ درصد این طرح‌ها در حوزه‌ی کشاورزی،۱۲ درصد عمران، ۲۹ درصد حوزه صنعت و یک درصد در  حوزه ورزش است.

وی افزود: با تشکیل ۲۵ کارگروه در ایام الله دهه فجر، ۹۱ عنوان برنامه اجرا می‌شود که در مجموع ۳۹۴ برنامه را در سطح شهرستان شامل می‌شود.

 فاضلی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاتم در سه راهی کرمان، فارس و یزد گفت: با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی این شهرستان و وجود ۶۴هزار هکتار جنگل طبیعی اشتغال گردشگری پیشرفت خواهد کرد.

در شهرستان خاتم در حال حاظر یک پایگاه اورژانس هوایی، پنج مرکز اورژانس و ۵ مرکز درمانی فعالیت دارند.

فرماندار خاتم گفت: قبل از انقلاب در مرکز هرات و مروست تا مقطع ابتدایی امکان تحصیل بود که خوشبختانه در حال حاظر بیش از ۵۰ واحد آموزشی و ۲ مدرسه نمونه دولتی و دو کانون تربیتی و سه مرکز آموزش عالی فعال هستند.

وی افزود: در حال حاظر بالغ بر هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و بیش از ۵۲۰ کیلومتر راه مواصلاتی وجود دارد.

فاضلی تصریح کرد: در حال حاضر ده هزار مشترک آب و بیش از پنج هزار و ۲۵۰ مشترک آب روستایی داریم که از آب سالم برخوردار هستند.

فرماندار خاتم گفت:  ۱۲۰ مگابایت ظرفیت برق شهرستان است که ۱۶ هزار و ۷۸۰ مشترک داریم و روستایی نداریم که برق نداشته باشند و ۷۰۰ حلقه چاه وجود دارد که ۹۸ درصد آن‌ها با نیروی برق فعالیت می کنند.

وی ادامه داد:  ۱۲هزار و ۱۰۵ مشترک تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۳۲ درصد و ۲۸ هزار و ۳۱۳ مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ ۷۷ درصددر شهرستان خاتم  وجود دارد.

انتهای پیام/ی

افتتاح بیش از ۲۰۰ پروژه در دهه فجر در شهرستان خاتم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.