رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد گفت: ۷۶ درصد فضای سبز کلانشهر مشهد به روش مکانیزه آبیاری می‌شود و این رقم تا سه سال آینده باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد حاجیان شهری رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی گفت: برگزاری نمایشگاه کشاورزی به دلیل جایگاه ممتاز خراسان رضوی در این حوزه و ضرورت توسعه زیرساخت‌های موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در قالب این رویداد، فعالان حوزه کشاورزی و صنایع وابسته ضمن آشنایی با جدیدترین محصولات شرکت‌های تخصصی، نیاز‌های خود را تامین می‌کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد با اشاره به وجود ۲۳ درصد ظرفیت اشتغال کشور در حوزه کشاورزی بیان کرد: صنایع وابسته در بخش کشاورزی، ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارند که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به سهم بالای بخش کشاورزی از مصرف منابع آبی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، افزایش بهره‌وری از آب ضرورتی غیرقابل انکار است و برای تحقق این مهم باید بیش از گذشته به روش‌های مکانیزه آبیاری توجه شود.

وی گفت: درحال حاضر ۷۶ درصد فضای سبز کلانشهر مشهد به روش مکانیزه آبیاری می‌شود و براساس برنامه عملیاتی ۱۳۹۷-۱۴۰۰ این میزان تا سه سال آینده باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.

حاجیان شهری افزود: تصفیه خانه منطقه سیدی توسط بخش خصوصی درحال احداث است و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی احتمالا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تصفیه خانه چهل بازه نیز حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با سرعت هرچه بیشتر تکمیل شده و تا سال آینده به بهره برداری برسد.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های مالی مدیریت شهری ممکن است در روند اجرای این پروژه‌ها مشکلاتی ایجاد شود، اما شورا کمک خواهد کرد که سریعتر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام// ز.‌ی


افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.