مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: فعال‌سازی هنر‌های تجسمی و نمایشی از اهداف و برنامه‌های این کانون است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سودابه امینی مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در آیین افتتاح سالن نمایش تئاتر مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ شهرکرد، فعالسازی هنر‌های تجسمی و نمایشی را از اهداف و برنامه‌های این کانون بیان کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون در بخش‌های ادبی و سینما گفت: کانون در سال جاری برنامه‌های متعددی را با محوریت شکوفایی خلاقیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، و با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» طراحی و اجرا کرده است.

امینی با اشاره به محور‌های ۴۲ گانه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قبیل: قصه خوانی، کتابخوانی و هنر‌های نمایشی گفت: این نهاد به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی با بیان کتاب‎محور بودن فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: برنامه‎های کانون در تمام طول سال بر این مقوله متمرکز است.

امینی با بیان ضرورت ارتباط و تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارگان‌ها و نهاد‌های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش ادامه داد: خلأ‌های موجود در فعالیت‌های کانون باید از طریق این تعامل برطرف شود.

وی تأکید کرد: تجهیزات کتابخانه‌ها به ویژه در زمینه تولید و شناسایی کتب مناسب باید در کشور و استان چهارمحال و بختیاری غنی سازی شود.

امینی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری افزود: بافت روستایی این منطقه ضمن بانشاط سازی دانش آموزان و تجهیز مراکز سیار روستایی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

به گفته وی؛ نخستین دوره توانمندسازی مربیان، کارشناسان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

گفتنی است: سالن نمایش تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد با ۱۰۰ نفر ظرفیت و ۱۵۰ متر مربع زیربنا، و صرف ۱۴ میلیارد ریال تکمیل و راه اندازی شد.

انتهای پیام/ش

گشایش سالن نمایش تئاتر کودکان و نوجوانان در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار