نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توسعه صنعت در سطح استان کرمان بخش صنعت در سال‌های آینده از بخش کشاورزی پیشی خواهد گرفت.

تاکید بربهینه‌سازی مصرف برق در بخش صنعتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در چهلمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی گفت: میزان مصرف انرژی ما در همه بخش‌ها افزایش یافته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان و استفاده از ظرفیت‌های ملی دو رویکرد ما در اجرای برنامه های چشم اندازی استان باید باشد.

وی با تبیین آئین‌نامه‌ها و مقررات در خصوص بهینه‌سازی مصرف برق پرداخت و عنوان کرد: باید اسناد قانونی محکمی که در خصوص برق وجود دارد را شناسایی و آنهایی که اجرا نشده است، را احصاء کنیم لذا برای اجرای بندهای قانونی در حوزه بهینه‌سازی مصرف برق در دستور کار قرار دهیم.

پورابراهیمی با بیان این مطلب که بسیاری از مصوبات اتاق کرمان در شورای گفتگوی کشور مطرح می‌شود، اظهار کرد: برای بهینه‌سازی مصرف برق باید موارد قانونی که آیین‌نامه‌های آنها ابلاغ نشده، مطالبه جدی استان قرار گیرد و مواردی که در استان‌ها تکلیف شده اما اجرا نشده را نیز پیگیری کنید و در نهایت پیشنهادات استان در این زمینه در حوزه ارتقاء بهره‌وری انرژی به وزارتخانه نیرو ارایه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تخصیص یک دوم از میزان هزینه صرفه‌جویی شده در سازمان‌ها و واحدهای صنعتی به آن واحد یکی از پیشنهادات برای صرفه جویی مصرف انرژی می‌باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز گفت: تا کنون 200 واحد از نیروگاه‌های خورشیدی 5 کیلو واتی منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) وارد مدار شده و تا اسفندماه سال‌جاری 520 نیروگاه جدید دیگر که توسط خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نصب می شودند، وارد مدار خواهند شد.

یحیی صادقی گفت: در استان کرمان 102 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که بانوان سرپرست 65 درصد این جمعیت هستند.

وی از احداث نیروگاه‌های خورشیدی 5 کیلووات در منازل مددجویان کمیته امداد سخن به میان آورد و تاکید کرد: تا کنون 200 واحد از نیروگاه‌های خورشیدی 5 کیلو وات وارد مدار شده و تا اسفندماه سال‌جاری 520 نیروگاه جدید دیگر که توسط خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، وارد مدار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با تبیین وضعیت معیشتی و درآمدی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان و تاثیر راه‌اندازی این نیروگاه‌های خورشیدی در ارتقای سطح اقتصادی این خانوارها بیان کرد: هدف گذاری ما احداث 2 هزار نیروگاه 5 کیلوواتی در سطح استان است.

وی تصریح کرد: میانگین درآمد خانوارها از این نیروگاه‌ها حدود 800 هزار تومان است که بخشی از آن به عنوان قسط از آنها کم و مابقی آن به خانوارها پرداخت می‌شود.

صادقی از خرید تضمینی برق تولیدی خانواده‌های کمیته امداد توسط دولت به مدت 20 سال خبر داد و بیان کرد: این طرح بهترین طرح اقتصادی برای خانواده‌های ناتوان می‌باشد گفتنی است که اقساط وام راه‌اندازی این نیروگاه‌ها ظرف سه سال تسویه می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی نیزراه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را سرآغاز نهضت صرفه‌جویی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان کرمان دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان پتانسیل بسیار خوبی در خصوص انرژی خورشیدی دارد لذا باید از این پتانسیل نهایت استفاده لازم را برد.

مهدی طبیب‌زاده گفت: غفلت بسیار زیادی در استفاده از انرژی در استان و کشور می‌شود.

وی از تاثیر انرژی بر کسب و کار سخن گفت و بیان کرد: ارزش مصرفی حامل‌های انرژی و انرژی الکتریکی در استان کرمان براساس قیمت‌های واقعی حدود 40 هزار میلیارد تومان است که تنها متاسفانه 4 هزار میلیارد تومان آن وصول می‌شود.

رییس اتاق کرمان بر لزوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی تاکید کرد و افزود: باید نهضت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان راه‌اندازی شود و باید پیک‌زدایی به سمت صنعت برد که می توان این کار را در تابستان سال آینده در دستور کار قرار دهیم.

وی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را سرآغاز نهضت صرفه‌جویی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان پتانسیل بسیار خوبی در خصوص انرژی خورشیدی دارد لذا باید از این پتانسیل استفاده لازم برد.

طبیب‌زاده ظرفیت تولید انرژی خورشیدی استان کرمان را 10هزار مگاوات دانست و بیان کرد: باید برای تسهیل راه‌اندازی این نیروگاه‌ها اقدامات موثری از سوی استانداری کرمان و دستگاه های ذیربط صورت گیرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.