رسانه‌ها از آزادی یک تاجر و دو مشاور سعودی خبر دادند که سال گذشته به دنبال طرح رژیم حاکم این کشور برای مقابله با فساد دستگیر شده بودند.

آزادی یک تاجر و دو مشاور اداری در عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع خبری روز چهارشنبه اعلام کردند «عامر دباغ» بازرگان سعودی و دو مشاور که سال گذشته در این کشور بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در نوامبر ۲۰۱۷، تعدادی از شاهزادگان، مقامات بلندپایه و بازرگانان سعودی در هتل «ریتز کارلتون» ریاض محبوس شدند که برخی منتقدان، این اقدام را بازی تهدید و قدرت نامیدند.

دباغ، سال‌ها رئیس سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی بود. هدف سرمایه‌گذاری عمومی جذب سرمایه‌های خارجی برای عربستان است.

منابعی آگاه در این زمینه اعلام کردند دو نفر دیگر که به همراه دباغ آزاد شدند «هانی خوجا» و «سامی االظوهایبی» بودند. آن‌ها از بنیانگذاران مرکز مشاوره «الیکسیر» هستند. 

وال استریت ژورنال نخستین روزنامه‌ای بود که خبر آزادی این افراد را منتشر کرد. با این حال، ریاض تاکنون واکنشی نسبت به آزادی این افراد نشان نداده و اتهامات علیه آن‌ها و شرایط آزادی آن‌ها هنوز روشن نشده است.

بسیاری از آن‌هایی که در عملیات مبارزه با فساد بن سلمان دستگیر شده بودند در چند ماه پس از رسیدن به توافقی که بنابر گفته مقامات بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، آزاد شدند. بسیاری از بازداشت‌شدگان در طول بازداشتشان شکنجه شدند که رژیم سعودی آن را انکار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار