فرمانده مرزبانی ناجا گفت:بیش از ۵۰ تن انواع مواد مخدر طی ۱۰ ماه گذشته در مرز‌های شرقی کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرتیپ پاسدار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا  بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر گفت: اقدامات یک جانبه جمهوری اسلامی در حوزه شرق کشوربرای مقابله با ترانزیت مواد مخدر به مشارکت همه جانبه کشور‌ها نیاز دارد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور ابراز کرد: جمهوری اسلامی در مرز‌های شرقی به تنهایی به عنوان خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر عمل کرده است، ولی برای کسب نتیجه بهتر همکاری همه کشور‌های غربی که آسیب پذیری بیشتری دارند ضروری است.

رضایی با بیان اینکه مقابله با مافیای مواد مخدر نیازمند تجهیزات فنی، الکترونیکی و اپتیکی دارد، بیان کرد: تاکنون هزینه‌های کلانی در شرق کشور برای مقابله با این پدیده افیونی انجام داده‌ایم، ولی نیازمند کمک سایر کشور‌ها هستیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۵۳ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشف و از ترانزیت آن‌ها جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه مرزبانی مسئولیت امنیت ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز کشور را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: هر گونه تردد در این مرز‌ها باید قانونمند باشد، اما زیرساخت‌ها و امکانات متناسب نیست هرچند برنامه‌ای به دولت ارائه شده تا بتوان برخی از این امکانات را مدیریت کنیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور با اشاره به تغییر رویکرد ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از سمت خشکی به دریا گفت: با توجه به اقدامات هدفمند انجام شده در مرز‌های شرقی کشور، بخشی از قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به سمت دریا در حوزه جغرافیایی بوشهر، هرمزگان، بخش‌های دریایی سیستان و بلوچستان و خوزستان گرایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: مرزبانی ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.