مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از افزایش ۱۰ برابری ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان فارس در ۴ دهه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان سال۵۷، سه درصد بود و این شاخص هم اینک به ۳۲ و ۲۹ صدم درصد رسیده است.

وی بیان کرد: سال ۵۷ در استان ۴۷ هزار و ۶۰۹ تلفن ثابت نصب شده است و این آمار هم اکنون به یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۵۸ خط رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تلفن سیار، در سال‌های گذشته سه اپراتور اصلی همراه اول، ایرانسل و رایتل فعالیت داشته است، افزود: با توجه به فعال شدن سرویس رومینگ، اپراتور‌ها مکلف شده اند در جایی که دیگر اپراتور حضور ندارد به آن‌ها سرویس بدهند.

سهرابی، استان فارس را مرکز توزیع و انتقال پهنای باند به استان‌های جنوبی برشمرد و ادامه داد: هم اینک ۳۹ روستای زیر ۱۰ خانوار استان به تلفن ثابت متصل هستند و ۲ هزار ۱۶۱ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند که امکان دسترسی یک هزار و ۲۴ روستا به اینترنت پرسرعت در سال گذشته فراهم شد.

وی اضافه کرد: در پست بانک نیز ۱۱۶ دستگاه خودپرداز روستایی در روستا‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان نصب و راه اندازی شده است.

سهرابی ادامه داد: در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت حدود ۴۵۹ دفتر پیشخوان شهری و ۳۹۷ دفتر ICT روستایی در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: شرکت مخابرات استان هم اینک طرح دسترسی شهروندان و کسب و کار‌ها به شبکه فیبر نوری را در دستور کار دارد که از پارسال تاکنون ۸۵۹ پورت برای این منظور نصب شده است.

انتهای پیام/چ

رشد ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار