یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستا‌ها اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد امید معاون توسعه روستائی و مناطق محروم کشور امروز وارد خراسان شمالی شد و در آغاز برنامه‌های سفر یکروزه خود، از روستای دالنجان کردیه فاروج بازدید کرد.

محمد امید در مسجد روستای دالنجان، یکی از دغدغه‌های دولت را ایجاد اشتغال در روستا‌ها عنوان کرد وافزود: با مکاتبه معاون اول ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری، از محل صندوق توسعه ملی، یک و نیم میلیارد دلار خارج شد و در اختیار اشتغال روستائیان قرارگرفت و این در حالی است که تخصیص اعتباری به این شکل، در کشور نداریم.

وی خدمات نظام به روستاییان را بی نظیر توصیف کرد و گفت: تسهیلات اشتغال روستائیان، مکمل توسعه روستاهاست بنابراین از مردم و سرمایه گذاران می‌خواهیم از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

استاندار خراسان شمالی نیز برای انتقال سریعتر ۴۰ خانوار باقی مانده روستای دالنجان کردیه به محل فعلی (شهرک جدید) گفت: روز شنبه آینده، با حضور نهاد‌های مرتبط، در برنامه زمان بندی مشخص، پروانه واحد‌های مسکونی صادر و وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و ضمانت زنجیره‌ای برای انتقال روستائیان به بالادست روستا پرداخت شود.

محمدعلی شجاعی افزود: فراهم ساختن شرایط اشتغال پایدار و ماندگاری روستائیان در روستا، از منویات رهبری و رویکرد‌های دولت است.

مدیرعامل موسسه خیریه نائبه الزهرا تهران نیز خواستار همراهی دولتمردان با این موسسه برای انتقال روستائیان باقی مانده به محل جدید شد وگفت: ۱۲۰ واحدمسکونی روستایی در این روستای خراسان شمالی با همراهی کمیته امداد احداث شد.

انام پور افزود: تاکنون در این روستا سه میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان برای احداث ۴۰ واحدمسکونی، لوله کشی و استقرارمنبع آب، احداث مسجد و حصارکشی توسط موسسه و ۷۰۰ میلیون تومان هم از سوی کمیته امداد هزینه شد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.