سرهنگ ولیپور گودرزی از دستگیری سارقان مأمورنمایی خبر داد که با لباس و علائم پلیس ۱۹ دستگاه تلفن همراه و ۲۰ میلیون تومان پول را از اتباع افغانستانی سرقت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: نیمه شب بیست و پنجم آذر ماه ۹۷ گزارشی مبنی بر سرقت مسلحانه چند سارق با لباس و علائم پلیس از اتباع خارجی به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس اعلام شد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در شب حادثه، پنج مرد که ۲ نفر از آن‌ها لباس پلیس با درجه سرهنگی و سروانی به تن داشتند، پس از ورود به محل سکونت اتباع افغانستانی خود را پلیس معرفی کردند و با تهدید سلاح گوشی‌های تلفن همراه و ۲۰ میلیون تومان وجه نقد آن‌ها را گرفتند و به سرعت از خانه بیرون رفتند و با استفاده از ۲ دستگاه خودرو به رنگ‌های مشکی و نقره‌ای از محل متواری شدند.

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: تحقیقات درباره شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت و در نهایت یکی از اعضای این باند به نام «احسان» شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در بازجویی از احسان مشخص شد که اعضای این باند با وی نسبت فامیلی (پدر، برادر، پسرخاله، دایی و دوست پسرخاله) دارند که در ادامه پدر و دوست پسرخاله احسان، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

پدر احسان در اعترافات خود به پلیس گفت: پیشنهاد این سرقت را غلامرضا (دوست پسرخاله احسان) داده است. غلامرضا گفت از آنجا که تعداد زیادی از اتباع در خانه‌ای در  تهرانپارس زندگی می‌کنند و به تازگی حقوق ماهیانه خود را دریافت کرده‌اند می‌توان به عنوان مأمور پلیس به آنجا رفت و سرقت کرد.

سرقت از اتباع خارجی با لباس پلیس در تهرانپارس

متهم در ادامه اعترافات خود گفت: بعد از هماهنگی‌های انجام شده با ۲ دستگاه خودروی سواری در ساعت ۲ نیمه شب به در خانه مورد نظر رفتیم، در حالی که ۲ نفر از ما لباس پلیس برتن داشتند و  اعضای دیگر هم با ادوات پلیسی از جمله کلت کمری، دستبند، اسپری اشک آور قلابی، پس از در زدن وارد خانه شدیم و پس از تهدید ساکنان خانه پول و گوشی‌های آن‌ها را گرفتیم و به سرعت از آنجا متواری شدیم.

یکی از مالباخته‌ها در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت ۲ بامداد بود که در به صدا درآمد و وقتی در را باز کردیم، ۶ نفر که خود را مأمور کلانتری معرفی کردند، با استفاده از گاز اشک آور و سلاح و بی‌سیم شروع به بازجویی و جمع‌آوری گوشی‌ها و پول‌های ما اقدام کردند و در مجموع ۱۹ دستگاه گوشی و حدود ۲۰ میلیون تومان وجه نقد از ما به سرقت بردند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه پرونده این باند سرقت مسلحانه تحت عنوان مأمور در حال حاضر در شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۴ تهران در حال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: سه نفر از این باند سرقت مسلحانه در حال حاضر دستگیر و سرنخ‌هایی برای دستگیری سایر اعضای این باند در دست پلیس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار