۳۷۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی در قالب دولت الکترونیک به مردم استان فارس ارائه می‌شود.

ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی در دولت الکترونیک به مردم فارسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: برون سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی نخستین گام برای پیاده سازی دولت الکترونیک در استان بوده و موضوع یکپارچه سازی یا ارائه خدمات به شکل تمام الکترونیکی در دستور کار کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با پیاده سازی دولت الکترونیک، بسیاری از مفاسد و مشکلات هم برای دولت و هم برای مردم کاهش می‌یابد.

سهرابی با بیان اینکه پیاده سازی دولت الکترونیک موجب کوچک سازی و چابک سازی دولت شده و زمینه شکل گیری فرصت‌های جدید شغلی در حوزه بخش خصوصی را فراهم می‌کند، افزود: در حال حاضر ۸۰۰ خدمت در استان شناسایی شده که از این تعداد دستورالعمل حدود ۷۰۰ خدمت پیاده سازی شده و ۳۷۰ خدمت در حال ارائه است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس ادامه داد: یکی از گام‌های اولیه در زمینه یک پارچه سازی، اجرای طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک و نیروی انتظامی بود که با این کار از قاچاق گوشی تلفن همراه جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدام دیگری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد پیاده سازی سرویس کارت سوخت خودرو بر روی کارت‌های بانکی است.
انتهای پیام/ت

فارس، پیشرو در خدمات دستگاه‌های اجرایی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.