در مناظره دو فعال سیاسی با موضوع «فتنه ۸۸» مطرح شد؛

زاکانی: حوادث کوی دانشگاه، سناریوی طراحی‌شده برای فراموش‌شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود/ تاجزاده: معجزه گفت‌وگو مشکلات را حل می‌کند

دومین مناظره علیرضا زاکانی و مصطفی تاجزاده عصر امروز در مجتمع سرچشمه برگزار شد.


به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین مناظره علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم و مصطفی تاجزاده، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات، امروز (چهارشنبه ۳ بهمن) در مجتمع سرچشمه برگزار شد.

این مناظره که قرار است با محوریت حوادث فتنه ۸۸ باشد، در مجتمع سرچشمه واقع در محدوده شهدا برگزار شده است.

مناظره اول زاکانی و تاجزاده، هفته گذشته با موضوع ماجرای کوی دانشگاه در سال ۷۸ برگزار شد که ادامه آن با موضوع بررسی فتنه ۸۸ به امروز موکول شد.

زاکانی: حوادث کوی دانشگاه، سناریوی طراحی‌شده برای فراموش‌شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود/ تاجزاده: معجزه گفت‌وگو مشکلات را حل می‌کند

آیت الله بهشتی «مرد مناظره» بود

سید مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در مناظره فتنه ۸۸ که در تالار اجلاس مجتمع سرچشمه برگزار شد، با اشاره به موضوعات مطرح شده در مناظره قبلی در ابتدای اظهاراتش گفت: من درمورد مناظره قبل سه عذرخواهی بدهکارم. نخست از خانواده سعید زینالی عذر می‌خواهم که نامی از ایشان نبردم. دوم از دانشجویان دانشگاه تبریز عذرخواهی می‌کنم که نام آن‌ها را که همپای دانشجویان تهران اعتراض کردند نیاوردم و سوم از همه کسانی که نامشان برده شد، اما فرصتی برای شنیدن حرف‌هایشان به آن‌ها داده نشد عذرخواهی می‌کنم.

تاجزاده خاطرنشان کرد: امروز مناظره در جایی برگزار می‌شود که زمانی محل فعالیت آیت الله بهشتی «مرد مناظره» بود. انتظار می‌رود که این جلسه مقدمی برای گفتگوها باشد، اعتراف گیری از قرون وسطی به ما رسیده است.

تاجزاده ادامه داد: امیدوارم که آقای زاکانی به صراحت اعتراف گیری ها را محکوم کنند؛ چون ما انقلاب کردیم که با هم در داخل و خارج گفتگو کنیم. ما طرفدار گفتگو هستیم و معجزه گفتگو مشکلات را حل می کند.

وی گفت: در انتخابات ۸۸ رییس ستاد انتخابات بودم. در دوره ای که در مجلس بودم شاهد نکات بسیار منفی بودم و شکایت کردم و اگر آن زمان رسیدگی می شد حوادث ۸۸ اتفاق نمی افتاد؛ چون با برگزاری انتخابات یک اطلاعیه از طرف آقای حداد عادل آمد که صندوق رای برای من خالی بوده و پیگیری کردیم و از بازرسی گفتند که این ادعا اشتباه بوده و تعداد آرای ایشان صفر نبوده است.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در مناظره قبل به این اشتراک نظر رسیدیم که نیروی انتظامی و لباس شخصی ها رفتار مخربی در وقایع سال ۷۸ داشتند.

زاکانی: حوادث کوی دانشگاه، سناریوی طراحی‌شده برای فراموش‌شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود/ تاجزاده: معجزه گفت‌وگو مشکلات را حل می‌کند

دستگیری مرضیه هاشمی، نمایش رسوایی آرمانشهر غرب‌گراهای داخلی بود

در ادامه علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس در این مناظره گفت: در مکانی هستیم که شهید بهشتی و یارانش بر اثر نفاق به شهادت رسیدند و امروز واکاوی نفاق می تواند پرده از چهره خیلی ها بردارد.

وی اولین مناظره خود و تاج‌زاده را از اتفاقات شیرین روزهای اخیر دانست و گفت: ای کاش رسانه ملی هم امکان پخش این مناظرات را پیدا می‌کرد.

زاکانی در ادامه اظهارات خود به اعترافات اسماعیل بخشی که توسط تاج‌زاده محکوم شد، اشاره و تصریح کرد: اسماعیل بخشی توسط وزارت اطلاعات دولت دوستان آقای تاجزاده دستگیر شد و بعد قوه قضائیه مشخص کرد که ادعاهای وی دروغ بوده است. آقای تاجزاده بگوید که آیا از فرد کذاب دفاع می‌کند؟

وی دستگیری مرضیه هاشمی را اتفاق زشت روزهای اخیر دانست و گفت: این اتفاق، نمایش رسوایی آرمانشهر غرب‌گراهای داخلی بود و مشخص کرد آمریکا چطور مدافع حقوق سیاه‌پوستان و مسلمانان است.

زاکانی با طرح  پرسش مبنی بر نظر تاجزاده درباره آمریکا تصریح کرد: آقای تاجزاده صریحاً نظرشان را درباره آمریکا بگویند تا ما بدانیم که  آیا ایشان آمریکا را دشمن ما می‌دانند یا خیر؟

در ادامه این جلسه، تاجزاده با بیان اینکه در جریان برگزاری انتخابات مجلس ششم من شاهد موارد منفی بسیاری بودم که منجر به شکایتم از آقای جنتی و شکایت آقای جنتی از من شد، گفت: آقای حداد عادل درخصوص آن انتخابات ۲۰ سال است که دروغ می‌گوید. ایشان می‌گوید صندوقی که خودشان رای دادند رای شان در آن صفر است درحالی که آن صندوق سیار بود و این دروغ را بعد مناظره قبلی نیز کیهان تکرار کرد.

وی با بیان اینکه نگذاشتند علیرضا رجایی به مجلس برود و گفتند او ملی مذهبی است گفت: گفتند رجایی خطرناک است و نباید به مجلس برود. گفتیم هرکس که تایید کردید ما پاسدار رای مردم هستیم و همان زمان به آقای جنتی پیشنهاد دادم، چون این انتخابات مهم است مکاتبات ما برای مردم منتشر شود. ابتدا پذیرفتند، اما پس از انتخابات گفتند مخالف هستیم، اما من همه را در کتابی منتشر کردم.

وی در این خصوص ادامه داد: جلوتر گفتند که بازشماری متوقف شود، چون دیدند که هیچ تقلبی صورت نگرفته، پس از مدتی آقایی به مکه رفتند و بعد هم صحبت‌های عجیب و غریبی به گوش رسید که انتخابات باید باطل شود.

تاجزاده با بیان اینکه به استناد تخلفاتی که صورت گرفته بود، از آقای جنتی شکایت کردم گفت: به دادگاه من سریعا رسیدگی شد، اما به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی نشد و اگر شده بود آقای جنتی نمی‌توانست به راحتی هرکاری می‌خواهد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه از سال ۸۴ تمام تبلیغات دروغ اصولگرایان بر این بود که من در این انتخابات تقلب کردم، گفت: استنادشان برای این تبلیغات هم همان صندوقی بود که می‌گفتند رایش صفر است.

تاجزاده افزود: سال ۹۴ از آقای باهنر می‌پرسند که چرا در انتخابات شرکت نمی‌کنی؟ می‌دانی شکست می‌خوری؟ او پاسخ می‌دهد که در مجلس ششم مطمئن بودیم که اصلاح‌طلبان برنده خواهند بود، اما مجلس دهم  بود و نبود باهنر فرقی نداشت.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه مجلس ششم مطمئن بودند می‌بازند، سه ماه کشور را معطل نگه داشتند تصریح کرد: محمد رضا خاتمی کلامی در خصوص انتخابات حرف بزند سریعا دادگاه تشکیل می‌دهند، اما آقای شریعتمداری من را آقای تقلب خطاب کرد و هیچ گاه دادگاهی به آن ورود نمی‌کند. آن‌ها مصونیت کامل دارند هرچه می‌خواهند بگویند و برخورد فقط با ما صورت می‌گیرد.

تاجزاده با اشاره به مناظره قبل با بیان اینکه من چند سوال هم از جلسه قبل از آقای زاکانی داشتم، چون ایشان آزادی خواه هستند و ما دیکتاتور، خاطرنشان کرد: ایشان نظرشان را در مورد توقیف فله‌ای مطبوعات بگویند و دوم در مورد نظارت استصوابی و لغوش توضیح دهند. سوال بعدی هم اینکه ایشان مدافع انتخابات آزاد هست یا خیر؟

وی افزود: سوم سوال کردم که بفرمایند به وضعیت لباس شخصی‌ها با همه جنایتی کردند که چیست؟ چهارم هم قاتل عزت ابراهیم نژاد چه شد؟ ایشان گفتند چند نیروی انتظامی در ۷۸ کشته شدند، اسم آن افراد را بگویند و در مورد پخش اعترافات اخیر نیز توضیح دهند.

حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸، سناریوی طراحی شده برای فراموش شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود

زاکانی در ادامه این جلسه با ارائه سند گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی در زمان خاتمی درباره حوادث کوی دانشگاه گفت: در این گزارش به صراحت آمده که گزارش اولیه‌ای که درباره کوی دانشگاه منتشر شده و آقای تاجزاده هم به آن استناد کرد، ناقص بوده است.

زاکانی درباره لباس‌شخصی‌ها گفت: امثال شیرین عبادی و امیرفرشید ابراهیمی کجا هستند؟ این‌ها مگر به خارج از کشور فرار نکردند؟ منشاء لباس‌شخصی‌ها را باید در اینجا جست.

وی در جمع‌بندی بحث خود درباره کوی دانشگاه تهران گفت: حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸، کاملاً سناریویی طراحی شده برای فراموش شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود که دوستان آقای تاجزاده راه انداختند. حادثه کوی دانشگاه برنامه ریزی شده بود تا قتل‌های زنجیره به گور برود. دوستان آقای تاجزاده باعث شدند تا پرونده دوستان ایشان در قتل زنجیره‌ای بسته شود.

زاکانی: حوادث کوی دانشگاه، سناریوی طراحی‌شده برای فراموش‌شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود/ تاجزاده: معجزه گفت‌وگو مشکلات را حل می‌کند

زاکانی افزود: من خودم ناظر مطبوعات بودم و  روزنامه همین است. در همان سال رادیو آمریکا از رسانه‌های شما تشکر کرد. روزنامه‌های هم‌راستا با شما حوادث کوی دانشگاه را به بهترین نحو پوشش می‌دادند.

وی تاکید کرد: در مورد لباس شخصی‌ها باید بگویم که برخی از آن‌ها از دوستان شما هستند. تاجزاده می‌گوید که من دربی را برگزار کردم. در جلسه شما گفتید که باید دربی برگزار شود. خیر! همان نیروی انتظامی دربی را اجرا کرد. شما می‌خواستید آن را لغو کنید.

از سال ۸۸ تظاهرات تبدیل به اردوکشی خیابانی شده است

تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنان خود: خواهش میکنم از آقای زاکانی در مناظره‌ای دیگر یک نفر از ستاد آقای حداد بیایند تا ببینیم ادعا‌هایشان مبنی بر صفر بودن آرایشان درست است یا خیر؟

تاجزاده بیان کرد: از پیشنهاد دوم آقای زاکانی هم استقبال می‌کنم که سخنگویی از شورای نگهبان بیاید، چرا این دوگانگی در ذهن شما آنقدر پررنگ شده که در هر کجا هستید به همه توهین می‌کنید، از اول مناظره‌ها مداوم آقای زاکانی گفتند که مردم باید قضاوت کنند و من منتظر آن هستم، چرا ما هرچه می گوییم مخل نظام می‌شویم، ولی شما بگویید اینطور حساب نمی‌شود؟

وی ادامه داد: به آقای جنتی چیزی می‌گویم، می گوید چرا به نظام گفتید؟ ما کلا دوبار تظاهرات گرفتیم؛ یکی برای وضع آشفتگی مصوبه شورای امنیت که نیروی انتظامی آن زمان انقدر وضعش آشفته بود که با مخالفت ما و پیشنهاد نیروی انتظامی امنیت شهر به سپاه واگذار شد، و بعد‌ها به ما گفتند دیکتاتور در حالیکه در طول آن مدت هر که برای تظاهرات آمد ما مجوز دادیم، از طرفی دیگر آقای الله کرم آمد و مُصر شد برای اخذ مجوز تظاهرات و بالاخره برگزارشد، از زمان ۸۸ تظاهرات تبدیل به اردوکشی خیابانی شده و ما آن زمانی که پست داشتیم حرفمان این بود که بدون مجوز تظاهرات و تجمع نکنید حالا ما جریان ساز و قانون شکن شدیم؟

تاج زاده ادامه داد: ضعف مفرط قوه قضاییه یکی از عوامل  مهم گسترش فساد از جمله فساد  اقتصادی است. اگر کسی جرمش ثابت شده است؛ هرچه می‌خواهید بگویید اما بنده هیچ نسبتی با مفسدان ندارم. جرم یاشار سلطانی افشاگری بود که وی را به  زندان انداختند.

وی مدعی شد: انتخابات سال ۸۸ تنها انتخاباتی است که نتیجه‌اش برعکس شده است.  ما در فضایی غیرعادی بودیم.  یکی از دلایل سردار مشفق این بود که اگر موسوی بیاید ما مشکلاتمان با آمریکا بیشتر می‌شود، چند سال علیه موسوی صحبت شد، ولی یک بار تریبون برایشان گذاشته نشد؛  فقط یک بار آقای شاهرودی پیشنهاد دادند که آقای موسوی به صدا و سیما بیاید تا صحبت کند.

زاکانی: حوادث کوی دانشگاه، سناریوی طراحی‌شده برای فراموش‌شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود/ تاجزاده: معجزه گفت‌وگو مشکلات را حل می‌کند

آقای تاج زاده! مشکل شما قانون شکنی است و به هیچ چارچوبی پایبند نیستید

زاکانی در ادامه این نشست گفت: شما امروز چرا در مورد قتل زنجیره‌ای چیزی نمی‌گویید؟ رهبری اعلام کرد که تا انتها بروید. چرا امروز پاسخ نمی‌دهید؟ آن روز عده‌ای می‌خواستند که مردم را به نظام بدبین کنند که دوستان شما هستند. در مورد مجلس ششم هم این درست نیست که در غیاب آقای حدادعادل در مورد او سخن می‌گویید. حکم حکومتی بیشتر نفعش برای شما بوده است. امروز نمی‌توانید موضوع ۸ میلیون تقلب را که اتهام به اصل نظام است با سخن کوچکی یکی کنید. این غلط است. امروز هر کسی نمی‌تواند هر چیزی بگوید.

وی افزود: نظارت استصوابی از اول انقلاب بوده است. نامه آیت‌الله صافی گلپایگانی را نگاه کنید. بزرگترین حکم نظارت نامه امام (ره) به محتشمی‌پور است. حال باید بگویید امام را قبول دارید یا خیر؟! در مورد ترور حجاریان هم باید بگویم که آن شخص (سعید عسگر) در سال ۸۸ در ستاد آقای روحانی بود.

زاکانی در ادامه خطاب به تاج زاده تاکید کرد: آقای تاج زاده! مشکل شما قانون شکنی است و به هیچ چارچوبی پایبند نیستید. آقای هاشمی هم اولین بار گفت که در انتخابات تقلب شده نه آقای حدادعادل. از سال ۷۲ همیشه قبل از انتخابات این را گفته‌اید. اگر رای می‌آوردید تقلب صورت نگرفته بود، اما اگر رای نمی‌آوردید می‌گفتید تقلب شده و حالا جلوی شما را گرفته اند.

وی افزود: آقای تاج‌زاده مشکل ما با شما خودبرتر بینی است که از قانون دارید، امام (ره) فرمودند: خودبرتر بینی از قانون نشانه مستبد بودن است و شما مستبد هستید.

زاکانی همچنین اظهار کرد: آقای تاج زاده شما هر زمان که داخل حکومت بودید به اسلامیت آن تاختید و هر زمان که خارج از حکومت بودید بر جمهوریت نظام تاختید، آقای تاج زاده! مردم حق دارند، شما چرا خودتان را برتر و مهمتر از قانون می‌دانید و اسم مردم را می‌آورید و آن‌ها را فدای خود می‌کنید.

زاکانی افزود: شما سال ۸۸ هم قبل از انتخابات تقلب را کلید زدید و کمیته صیانت از آرا تشکیل دادید.

نماینده سابق مجلس تاکیدکرد: بسیج دانشجویی همان‌هایی بودند که سال آخر رییس جمهوری وقتی عده‌ای به آقای خاتمی حمله کردند، از آقای خاتمی حمایت کرد. شما به ما مجوز ندادید و تحکیم وحدت تریبون داشت.

زاکانی افزود: آن سه نفری که گفتم کشته شدند، اشتباه بود، آن‌ها تیر خورده‌اند.

علیرضا زاکانی فعال سیاسی اصولگرا، گفت: من، چون مانند شما سابقه زندان ندارم نمی‌دانم که این موضوعات درست است یا نه؛ شما اول انقلاب احتمالا به عنوان بازجو آنجا بودید و بعد هم که زندان بودید! اینکه جرم شما برای بازداشت چه بود. شما پاسخ مرا بدهید که آیا امام را قبول دارید یا خیر؟

نماینده مجلس نهم گفت: آن‌قدر این فاجعه بود که دوستانتان قبول نکردند، ولی شما پذیرفتید. حال امروز وقتی از بازداشت خود می‌گویید، باید بدانید که دستگاه‌های اطلاعاتی حق دارند از قبل شناسایی کنند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: شما در سال ۸۷ در حزب مشارکت به دنبال براندازی بودید که به نظر من چیزی که شما دنبال می‌کنید دیکتاتوری نوین و تجزیه ایران است.

هیچ گاه جرات نکردید به مردم بگویید که تقلب نشده است/ دشمن رنگ انقلاب مخملی شما را از سال ۸۴  مشخص کرده بود

زاکانی گفت: نظام حاضر است به آقای موسوی و کروبی سرویس بدهد. آقای ضرغامی گفتند که حاضر به مناظره هستند، ولی ایشان قبول نکردند. شما گفتید که تقلب نشده، ولی هیچ گاه جرات نکردید به مردم بگویید که تقلب نشده است. اقای «مک کین» در  کتابی به نام «سایه عقاب‌ها» که در سال ۸۴ منتظر شده است، می‌گوید احتمالاً رنگ انقلابی که قرار است صورت بپذیرد، سبز خواهد بود. دشمن رنگ انقلاب مخملی شما را از سال ۸۴  مشخص کرده بود؛ چرا شما این موضوع را نمی‌پذیرید؟

زاکانی: حوادث کوی دانشگاه، سناریوی طراحی‌شده برای فراموش‌شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود/ تاجزاده: معجزه گفت‌وگو مشکلات را حل می‌کند

توصیه رهبر انقلاب به احمدی نژاد قبل از مناظرات

وی  با اشاره به دیدار خود با رهبر انقلاب  گفت: به خدمت رهبری رفتم ایشان گفتند که من قبل از مناظرات متوجه شدم آقای احمدی نژاد می‌خواهد اسم کسی را بیاورد. به او گفتم نام کسی را نیاورید اما ایشان گوش نداد. جایی که فرد خودش نیست، بدون سند و مدرک نام نبرید.

او ادامه داد: شما هم  با ابهام صحبت می‌کنید. کسانی را نام می‌برید که اینجا حضور ندارند.

این نماینده سابق مجلس، تاکید کرد: قبل از انتخابات نظرسنجی‌های خارجی اعلام کردند که رقیب شما برنده می‌شود. چرا آقای خاتمی که در محافل خصوصی می‌گوید تقلب نشده، این موضوع را  برای مردم نمی‌گوید.

وی ادامه داد: آقای تاج‌زاده بگوید چقدر برای  عدالت وقت گذاشته است و چه نسبتی با مفسدین دارد؟ ایشان در جلسه قبل گفتند من درباره محاکمه فریدون و جهانگیری و برخی دیگر، توییت زده‌ام. این را بدانید که همه این افراد از من شکایت کرده‌اند و من از اتهامات  تبرئه شده‌ام؛ لذا خسته نباشید؛‌ سهم مبارزه شما با فساد یک توییت است.

زاکانی با نشان دادن تصویر ملاقات حسین فریدون و تاج‌زاده گفت: وقتی حسین فریدون  نزد شما می‌آید شما با حالت خاصی با او روبه‌رو می‌شوید.

وی ادامه داد: چرا حسین فریدون به کسی که در افراد کاخ سعادت‌آباد مشغول خانه‌سازی است فشار می‌آورد و می‌گوید باید آن را با قیمت پایین به من بفروشی؟ بعد هم نامه می‌دهد که این فرد و خانواده‌اش را راه ندهید. درحالی که این فرد یک شخص کاملاً عادی و شهروند معمولی است.

احمدی‌نژاد گفت که من بعد از انتخابات  انتحاری عمل می‌کنم

در ادامه تاجزاده  افزود: ما مفتخریم که سالم‌ترین و پاک‌ترین دولت‌ها، دولت آقای موسوی و خاتمی بوده در حالی‌که بعضی از  نهاد‌ها همه چیز در اختیارشان بود و فساد کردند، و هیچ بهانه‌ای هم ندارند.

وی با بیان اینکه  فساد در کشور خیلی زیاد شده، گفت:  ریشه اش به اقدامات ماموران امنیتی باز می‌گردد. از سوی دیگر هم که قوه قضاییه کاملا فشل است. مجموع اقدامات آن‌ها موجب شد در سال ۸۵ اولین تحریم‌ها شروع شود.  حالا این عده از افراد طلبکار هستند که چرا تحریم شدیم؟

تاج زاده ادامه داد: میلیون‌ها نفر حق یا ناحق به انتخابات اعتراض دارند! باید به دوطرف حداقل یک ساعت تریبون می‌دادند؛ چرا اینقدر می‌ترسید؟ مگر قبل انتخابات به همین آقای موسوی وقت صحبت داده نشد؟ چه اشکالی داشت بعد از آن هم به  تلویزیون بیاید؟ مردم جای ماهواره صحبت‌های موسوی را از رسانه ملی می‌دیدند.  از سوی دیگر دستگیری‌های گسترده دستگاه‌های امنیتی را شاهد هستیم.

تاج زاده افزود: اگر هر طرف شکایت‌هایشان را به صورت منطقی بیان می‌کردند،  آشوبی ایجاد نمی شد زیرا  آقای موسوی بسیار نجیب هستند.  حتی ایشان در سال‌های ۷۶ و ۸۴ هم می‌توانستند رییس جمهور شود، زیرا  رای آوردنشان قطعی بود!

وی گفت: به خاطر دارم که  احمدی‌نژاد گفت که من بعد از انتخابات  انتحاری عمل می‌کنم. باید همان زمان بر دهانش می‌زدند که جامعه را به جنگ نکشد. فقط رهبری به او گفتند که اسم کسی را در مناظره‌ها نبرند که البته او باز هم  اسم برد.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه مخالفین موسوی جرئت ندارند بگویند وی دزد است، گفت: چنین آدمی اعتراض دارد؛ آقای حداد عادل می‌داند که این فرد  دروغ می‌گوید. چرا کسی به آقای جنتی نمی‌گوید که این خیانت و جنایت است؟  چرا سه روز قبل از انتخابات دستور دستگیری ما را دادید؟ ما جز فعالیت در ستاد موسوی چه کرده بودیم که روزنامه دولت وقت  چنین اخباری را در مورد ما چاپ می‌کنند.  حتی من گفتم که چرا کودتایی عمل کردید؟ مشکلات آنتن دهی موبایل، قطع اینترنت و نظایر آن برای چه پیش آمد؟ چرا نسبت شما با انتخابات آزاد رابطه جن و بسم الله است؟ خود آقای زاکانی هم اگر از حدی جلوتر رود حذفش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
آقای تاج زاده وامثالهم خودشون عامل فتنه بودن حال اومدن چی بگن ایناهمیشه اینجورین
موقع انتخابات این دولت آیا رسانه های اون وری هی این حمایت نمی کردن
حالا ما چی داریم بگیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن فلاح
۲۲:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام / شکل مناظره درمملکت ما مانند دیگر رفتارها یمان برهیچ منطقی استوار نیست به دلیل اینکه دو طرف سعی در اثبات حقانیت خود دارند وبه مین دلیل از این شاخه به آن شاخه می پرند به جای اینکه ابهام زدایی کنند بر ابهامات می افزایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا ندانسته پای در راهی میگذارید که محل مفر فتنه کنندگان 88 شوید .اینها در اقتصاد برجام ومعیشت مردم کم آوردن وبه دنبال تنفس مصنوعی هستند.
اگر خطایی متوجه آنهاست از طریق طرح دعوا به قوه قضاییه مراجعه کنید و محاکمه کنید .مردم تشنه خدمت وخسته از گرانی ناخواسته باعث .....نشوید ودر دام قرار نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودش زده به خواب رو خیر. حالا هرچی آقای زاکانی حرف بزنه، مناظره کنه، دلیل و مدرک بیاره، فایده ای نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
لعنت بر فتنه گران
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۴۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خدا نگذره از دولتی را که باعث حزب گرایی در کشور شد و حتی بودجه برای احزاب نزدیک به دولتش تخصیص داد الان هم دراین دولت برای احزاب خودشون بودجه تخصیص دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مناظره برای چیزی که بیست ساله پیش اتفاق افتاده چه مشکلی از مشکلات الان مردم ایران حل میکنه. در مورد مسائل روز مملکت و اتفاقات امروز مملکت مناظره و بحث کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اگر ان اختلاف رای ده میلیونی « تقلب در ارای مردم بود » صحیح میبود خود بخود بی کفایتی کاندید بازنده نشان میداد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نتیجش چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نتیجه نداشت یکم فکر کن شاید بفهمی
آخرین اخبار