رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت: امسال ۱۱۴ خانوار روستایی در این شهرستان با جمعیت بیش از ۳۹۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کمال نالوسی رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت:امسال ۱۱۴ خانوار روستایی مهاباد از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند که این پروژه در قالب سه طرح با ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه در روستا‌های پیرمکاییل، امین آباد، چوارگاه، کهنه دی و شوگای این شهرستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این طرح شامل ۱۰ کیلومتر خط انتقال، ۵.۶ کیلومتر شبکه توزیع و یک ایستگاه مخزن ۱۰ مترمکعبی است.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین پنج چشمه آب روستا‌هایی که تحت پوشش شبکه امور آب و فاضلاب روستایی نیستند نیز بازساری و ساماندهی شده است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد بیان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سه طرح آبرسانی در روستا‌های «قلاچوغه»، «گنه دار» و «دریاس» با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

نالوسی از کلنگ زنی یک پروژه آبرسانی در این ایام خبر داد و اظهار داشت: مطالعات آبرسانی به ۱۴۱ روستا از توابع بخش مرکزی و خلیفان از طریق تصفیه خانه قدیمی مهاباد با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده و عملیات آن در دهه مبارک فجر شروع می‌شود.

از مجموع ۱۹۲ روستای دارای سکنه مهاباد، ۱۰۴ روستا با ۱۶ هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آن‌ها سه میلیون و ۹۵۷ هزار مترمکعب است.

انتهای پیام/ج

بهره برداری از طرح های آب و فاضلاب روستایی مهاباد

برچسب ها: دهه فجر ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.