مسئول طیور شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر گفت: هیچ‌گونه پرنده مشکوک یا تلف شده به علت آنفلوانزای پرندگان در تالاب حله دیده نشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، داریوش خواجه افزود: گشت مشترک دامپزشکی شهرستان بوشهر و پایگاه حفاظت محیط زیست دهستان انگالی برای شناسایی نمونه‌های بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب حله انجام گرفت و موردی از ابتلا به این بیماری ندیدیم.

وی هدف از این گشت مشترک را مراقبت و پایش این بیماری در حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: پرندگان مهاجر به طور طبیعی میزبان اصلی ویروس آنفلوانزا هستند و امکان دارد این بیماری را به پرندگان روستایی و صنعتی منتقل کنند، بنابراین مراقبت فعال بیماری آنفلوانزا اهمیت ویژه‌ای دارد.

تالاب حلّه در ۱۰ کیلومتری شمال شرق بوشهر قرار دارد و بنا به گفته اهالی ساکن در روستا‌های مجاور منطقه، از سال ۱۳۴۲ به علت انحراف رودخانه حله و دو شاخه شدن آن در شرق روستای کُرِه بند، تشکیل شده است.

این تالاب با وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، سال ۱۳۵۵ به عنوان منطقه حفاظت شده مصوب شد.

سطح زیستگاهی تالاب نسبت به میزان آب ورودی در سالیان مختلف، متفاوت است و در سال‌های پر باران به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

جانورانی مانند شغال، روباه معمولی و گرگ، و پرندگانی مانند دراج، شاهین، عقاب، سارگپه، کرکس و اردک‌ها و گیاهانی مانند نخل مرداب، بوریا، چمن شور ساحلی، کنار و گلرنگ وحشی در این تالاب زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ک

پرندگان تالاب حله  آنفلوانزا ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.