در حالی که اعتراضات در فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی پاریس همچنان ادامه دارد، وزیر دارایی این کشور خواستار نوسازی نظام سرمایه‌داری برای مقابله با بی‌عدالتی‌های اجتماعی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، روز سه‌شنبه در اظهاراتی اعلام کرد در بستر متاثر از نیاز روز افزون به عدالت اجتماعی و کندی رشد اقتصادی که ترغیب کننده افراطی‌گری‌ها و پوپولیسم است، باید نظام سرمایه‌داری را دگرگون کرد و دوباره ساخت.

او که در مراسم افتتاحیه کنفرانسی در وزارت اقتصاد کشورش سخت می‌گفت: افزود: «ما نمی‌توانیم دائما برای مقابله با بی‌عدالتی‌های بیشتر در جامعه، رشد اقتصادی بیشتری داشته باشیم.»

این وزیر فرانسوی بدون اشاره مستقیم به معترضان به نظام سرمایه‌داری در فرانسه و دولت این کشور که در ده هفته اخیر مرتب به راهپیمایی‌هایشان در این کشور ادامه داده‌اند، «شنیدن این زنگ خطر را از سوی تمام کسانی که می‌گویند بهره‌ای از جهانی سازی ندارند»، ضروری ارزیابی کرد.

رویترز نوشت: با وجود اعلام برنامه گفتگوی ملی از سوی رئیس جمهور فرانسه برای پاسخگویی به مطالبات معترضان در فرانسه، آنان همچنان به اعتراضات خودشان ادامه می‌دهند و شنبه، دهمین هفته پیاپی راهی خیابان‌ها شدند. وزیر فرانسوی در آستانه سفر به نشست سالانه مجمع جهانی داووس در کنفرانسی با موضوع «بازتعریف سرمایه‌داری در قرن بیست و یکم: ثروت بیشتر، نابرابری‌های اجتماعی کمتر»، سخن می‌گفت. وزیر اقتصاد فرانسه که کشورش امسال ریاست گروه هفت را با موضوع اصلی مقابله با نابرابری‌های اجتماعی به عهده دارد، تاکید کرد: «سرمایه‌داری باید از دوباره بنا شود یا اینکه در برابر اوج گیری نابرابری‌های اجتماعی دوام نخواهد آورد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار