رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بودجه ما در سال ۹۸ حدود ۸۵۰ میلیارد تومان با رشد ۱۳ درصدی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم صالحی، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، دیروز در حاشیه‌ آیین افتتاحیه دهمین دوره المپیاد ورزشی دانشگاه های فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سیستم بودجه ریزی بر اساس نرخ رشدی است که سازمان برنامه و بودجه اعطا می کند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز ما بدلیل مواد مصرفی و کارگاه و درس های عملی به بودجه بیشتری علاوه بر افزایش ۱۳ درصدی آن نیازمندیم افزود: امیدواریم که دولت یا مجلس منابع بیشتر و بهتری در اختیار ما قراردهد تا بتوانیم برای ارتقای کیفیت آموزش اقدام کنیم.

به گفته وی،دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزو بزرگترین دانشگاه های کشور است که ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده با جمعیت دانشجویی حدود ۱۶۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و تکنسین آموزش مهارتی و حدود ۱۰۰ رشته نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

صالحی، رسالت اصلی این دانشگاه را تربیت تکنسین، ارتقای مهارت های منابع انسانی کشور و ارتباط تنگاتنگ با تولید، صنعت و خدمات دانست و گفت:  هدف عمده ما اینست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اقتصاد مقاومتی بتواند جایگاه اصلی خود را ایفا کند که در این راستا منابع انسانی برای ما مهم است.

وی اظهارداشت:  یکی از این منابع انسانی و توسعه آن فعالیت های ورزشی است که هم اکنون حدود ۱۳۰۰ نفر از پرسنل و اساتید دانشگاه های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در کاشان جمع شدند تا یک رویداد عظیم ورزشی را رقم بزنند.

صالحی، علت برگزاری این المپیاد در کاشان و انتخاب این شهرستان اینست که دانشکده فنی و حرفه‌ای کاشان از زمینه تاریخی بسیار خوب و سابقه طولانی در حوزه آموزش های مهارتی دارد ضمن اینکه خود کاشان از لحاظ جغرافیایی در یک نقطه ای واقع شده است که تمامی همکاران ما از سراسر کشور می توانند با دسترسی آسان آسان  به تهران به این شهر بیایند.

به گفته وی، علاوه‌بر این این دانشکده از امکانات ورزشی خیلی خوبی برخوردار است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، در ادامه افزود: از نکات دیگر رویکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای اینست که به تجاری سازی نزدیک شود.

صالحی گفت: در این راستا در سال جاری شاهد راه اندازی تعدادی زیادی از مراکز نوآوری با حمایت معاونت علمی  فناوری ریاست جمهوری اقدام خواهدشد.

وی گفت: این مراکز نوآوری می تواند فعالیت های مربوط به کسب و کار، استارت آپ ها و بسیاری از اقداماتی که می تواند به توسعه شغل و ایجاد اشتغال بهتر با رویکرد مهارت محور و اشتغال محور کمک کند.

 

به گفته وی، مراکز رشد و نوآوری نقطه پیوند بین علم و عمل است یعنی وقتی علم تولید شد و پژوهش انجام گرفت باید در مراکز رشد تولید و خدمات ما در نمونه های کوچکتر به صورت عینی انجام بگیرد.

صالحی، در پایان گفت: پژوهش در مرحله اول، مراکز رشد دوم و مراکز  صنعتی در مرحله سوم به عنوان یک حلقه اتصال بین دانشگاه و صنعت است.

 

انتهای پیام/م

 

آیین افتتاحیه دهمین دوره المپیاد ورزشی دانشگاه های فنی و حرفه‌ای کشور

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار