دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر اولویت اول شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی کردن اسناد موجود است.

اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت است/ سند جامع علمی و مهندسی فرهنگی بازنگری می‌شوند

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ستاد نقشه علمی کشور و در جمع خبرنگاران درباره اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند به اجرایی شدن نزدیک شوند و اولویت اصلی ما در حوزه علم و فرهنگ هم پیگیری اسناد است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مصوبات شورا با رویه مالی و حقوقی نسبت پیدا می‌کنند، گفت: برای ما مهم این است که بتوانیم ارتباط میان این موضوعات را به صورت نظام‌مند با یکدیگر برقرار کنیم.

وی درباره تغییراتی که در فناوری رخ می‌دهد، بیان کرد: به دلیل تغییرات متعددی که در حوزه فناوری ایجاد می‌شود، باید در مصوبات شورا انعطاف داشته باشیم و آنها بتوانند مورد بازنگری قرار گیرند، این بازنگری در اصناف هم از سوی ریاست جمهوری و هم از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یکی از موضوعات ضروری مطرح شدند.

افزایش آگاهی عموم برای رفع مشکلات فرهنگی

عاملی ادامه داد: باید باب بازنگری را دنبال کنیم که در این راستا هم سند جامع علمی کشور و سند مهندسی فرهنگی و آموزش و پرورش دنبال می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی که در جامعه وجود دارد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی این مشکلات را پیگیری می‌کند و از طریق افزایش آگاهی عمومی و همچنین ایجاد مقررات مختلف این موضوعات پیش می‌روند، همچنین باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از عوامل مربوط به فرهنگ بیرونی هستند و فرهنگی که اعضای جامعه از آن رضایت داشته باشند موفق‌تر خواهند بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت مداوم و در غیاب رئیس جمهور اظهار کرد: در آئین‌نامه آمده است که جلسات با حضور قائم مقام هم می‌تواند برگزار شود و کیفیت این جلسات برایمان مهم‌تر است، البته جلسات به صورت دو هفته یک‌بار با رئیس جمهور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار