کاخ‌سفید اعلام کرد علی‌رغم درخواست رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، برگزاری سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور پیگیری خواهد شد.

علیرغم درخواست پلوسی، ترامپ به دنبال برگزاری سخنرانی سالانه خود استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد برنامه برگزاری سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور در هفته آینده، علی‌رغم درخواست رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای به تعویق انداختن آن پس از بازگشایی دولت فدرال، پیگیری خواهد شد.

بنابر گزارش روز گذشته شبکه خبری فاکس نیوز، مقامات کاخ‌سفید تائید کردند که با ارسال نامه‌ای به مجلس نمایندگان درخواست برگزاری سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور را مطرح کردند. برنامه پیشین سخنرانی سالانه ترامپ به دلیل اختلاف نظر میان رئیس جمهور و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره زمان برگزاری آن به تعویق افتاد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته پیش از ترامپ خواست به دلیل تعطیلی دولت سخنرانی سالانه‌اش در برابر کنگره را به تعویق بیاندازد و یا آنکه آن را به صورت کتبی تحویل کنگره دهد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود به ترامپ نوشت: کارکنان هم سرویس امنیت ملی آمریکا و هم وزارت امنیت داخلی مدتی است که حقوق نگرفته‌اند. ترامپ نیز بدون پاسخ دادن به درخواست پلوسی برنامه سفر او به بروکسل و افغانستان را به بهانه تعطیلی دولت فدرال لغو کرد. روز یکشنبه رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد گزینه‌های دیگری را برای سخنرانی سالانه خود مدنظر قرار می‌دهد. در این پیام خطاب به پلوسی آمده است: نانسی من همچنان به سخنرانی سالانه فکر می‌کنم گزینه‌های بسیاری وجود دارد.

مقامات کاخ سفید نیز اعلام کردند آماده می‌شوند تا محل سخنرانی سالانه رئیس جمهور را تغییر دهند. با این حال یک مقام وزارت امنیت میهن به فاکس نیوز گفت: آن‌ها ماه‌ها است در تدارک برگزاری سخنرانی سالانه رئیس جمهور هستند. این مقام دولتی آمریکا گفت: ما برای برگزاری سخنرانی سالانه آماده هستیم. علی‌رغم این حقیقت که اعضای سرویس امنیتی حقوق دریافت نکرده‌اند وظیفه محافظتی آن‌ها تغییری نکرده است.

هنوز معلوم نیست که آیا سخنرانی سالانه ترامپ در ۲۹ ژانویه برگزار می‌شود یا خیر. هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید به فاکس نیوز اعلام کرد نانسی پلوسی به رئیس جمهور دیکته نمی‌کند که چه زمانی با مردم آمریکا صحبت کند یا نکند. با این حال این مقام کاخ سفید از اشاره به زمان دقیق برگزاری سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا خودداری کرد.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا از چهار هفته قبل شروع شده است و از اختلاف نظر بین رئیس جمهور و مخالفان دموکرات او در کنگره ناشی می‌شود. رئیس جمهور آمریکا بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را برای ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران خواستار است و دموکرات‌ها آن را کاملا رد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار