مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از حضور دانش آموزان و فرهنگیان ناحیه یک اهواز با ارائه ۱۳۰ اثر در مرحله استانی نوزدهمین مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری خبر داد.

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیش از ۳۰۰ اثر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و فرهنگیان ناحیه یک اهواز به دبیرخانه این مسابقه رسید که پس از داوری‌های صورت گرفته ۱۳۰ اثر به مرحله استانی نوزدهمین مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری راه یافت.

وی با اشاره به سؤال پرسش مهر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه " در سال گذشته چه مهارت‌هایی در مدرسه آموختید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید؟ "بیان داشت: سخنوری، داستان‌نویسی، شعر، خوشنویسی، سرود همگانی، فیلم کوتاه، وبلاگ نویسی برخی از محور‌های این مسابقه است.

موسوی اصل بابیان اینکه پرسش مهر یک فراخوان همگانی است و شرکت حداکثری دانش آموزان و ایجاد انگیزه در دانش آموزان و فرهنگیان نسبت به مسائل تربیتی و روز جامعه است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و توجه به آموزش مهارت در مدارس ازجمله اهداف نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری است.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به کسب رتبه‌های متعدد دانش آموزان و فرهنگیان ناحیه یک اهواز در هجدهمین دوره این مسابقه، اذعان داشت: دانش آموزان و فرهنگیان ناحیه یک اهواز در سال گذشته ۴۰ رتبه استانی و ۱۳ رتبه کشوری این مسابقه را از آن خود کردند.

گفتنی است؛ هرساله رئیس‌جمهور باهدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش‌وپرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعداد‌های بالقوه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

انتهای پیام/گ

درخشش دانش آموزان خوزستانی در مسابقات پرسش مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.