با توجه به افزایش تعداد تلفات تصادفات رانندگی و افزایش تخلفات، ناجا به فکر آن افتاده که طرح افزایش جرایم رانندگی را کلید بزند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کاهش قدرت بازدارندگی جرایم ارتباط مستقیم با افزایش میزان تصادفات داشته است و طبق آماری که از مرجع پزشکی قانونی کشور در هشت ماهه‌ اخیر سال ۱۳۹۷ به دست آمده است میزان آمار تصادفاتی که منجر به فوت افراد شده، نسبت به سال گذشته ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

روند افزایشی و نگران کننده کشته‌های تصادفات/ درخواست پلیس برای جرایم رانندگی

مهران قربانی عضو هیئت مدیره‌ی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در رابطه با تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: رشد ۳.۵ درصدی تصادفات با رشد ترافیک‌های جاده‌ای ارتباط مستقیم دارد و با افزایش ۱۳ تا ۱۴ درصدی ترافیک جاده‌ها افزایش تصادفات جاده‌ای اتفاق عجیب و غریبی نیست.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش ترافیک و به دنبال آن تصادفات جاده‌ای کاهش سفر‌های هوایی به مقاصد داخلی و خارجی است. لذا به دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما میزان تمایل به سفر‌های هوایی داخلی و خارجی کاهش پیدا کرده است و بخشی از تقاضای سفر به شبکه‌های جاده‌ای منتقل شده است.


بیشتر بخوانید: ۸ درصد جانباختگان حوادث رانندگی کودکان هستند/ اجباری شدن استفاده از صندلی کودکان در خودروها


تعداد افرادی که بر اثر تصادفات درون شهری و برون شهری جان باخته‌اند ۱۱۶۰۸ نفر و تعداد مصدومان ناشی از تصادفات ۲۵۹۹۸۸ نفر گزارش شده است. در تصادفات دورن شهری، استان فارس با بالاترین میزان تصادف در صدر جدول قرار گرفته است و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین میزان تصادفات به عنوان کم تلفات‌ترین شهر در تصادفات شناخته شده است.

روند افزایشی و نگران کننده کشته‌های تصادفات/ درخواست پلیس برای جرایم رانندگی

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار کرد: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عامل ۶۴ درصد تصادفات است و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه، تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ در رتبه‌های بعدی و مهم علل تصادف‌های درون شهری قرار گرفته‌اند.

با توجه به افزایش تعداد تلفات تصادفات رانندگی و افزایش تخلفات رانندگی حالا ناجا به فکر آن افتاده تا طرح افزایش جرایم رانندگی را کلید بزند.

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا روز گذشته در این ارتباط گفت: طبق قانون، قواعد راهنمایی و رانندگی هر سه سال یکبار باید بازنگری شود و متناسب با نوع تخلف و شدت آن افزایش پیدا کند تا خاصیت بازدارندگی داشته باشد و این ویژگی را از دست ندهد. در حال حاضر سه سال از مدت تعیین جریمه‌های راهنمایی و رانندگی گذشته و طبق روال وظیفه‌ دولت است که به این موضوع بپردازد.


بیشتر بخوانید: رانندگان بی‌سواد ۴۳ درصد تصادفات درون شهری را رقم زده‌اند


وی افزود: از آنجایی که دولت با افزایش ۳۷ درصدی درآمدهای خود از محل جرایم راهنمایی و رانندگی برخوردار است، مبلغ جریمه به حساب نیروی انتظامی واریز نمی‌شود و دولت باید افزایش جریمه را تأیید کند.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: مسئولان در افزایش نرخ جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی به سایر مولفه‌های اجتماعی و شرایطی که در جامعه وجود دارد و همچنین مشکلات اقتصادی مردم توجه می‌کنند و افزایش نرخ جریمه‌ها با توجه به تمامی این مسائل اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عظا
۲۲:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام
1-جریمه قدرت بازدارندگی ندارد
2- مبارزه با ماموران خاطی
3- مصوب کردن قوانین بازدارنده
الف- شرکت در کلاس های آموزشی
ب- محرومیت از رانندگی به صورت زمانی-و در صورت تکرار مادم العمر
ج-هدایت افراد خاطی جهت تست روانشناسی
د-بالا بردن فرهنگ رانندگی
و بازهم تکرار می کنم مبارزه با ماموران خاطی در صدر همه این امور می باشدکه هم وجه ماموران که شب و روز در جاده های خطر ناک خدمت می کنند را خراب می کنند و هم وجه نیروزی انتظامی و هم قوانین خوب اجرا نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
مشكل اصلي از جاده هاست
مثلا طرز خط كشي كردن وزارت راهيا جوريه كه به جاي اينكه ماشينا رو از هم دور كنه تا حد برخورد آينه بغلا به هم نزديكشون ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
عامل 70 درصد تصادفات راننده ها هستند.
آمار پیش پلیس است و رانندگی افتضاح مردم هم جلو چشمون.
جاده هم دلیل میشه و وزارت راه باید درست کنه.
اما رانندگی افتضاح دلیل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
قابل توجه اونايي كه ميگفتن با ده برابر شدن جريمه ها كشته ها كمتر ميشن
معلوم شد عيب از جايي ديگه است و اين چيزا فقط برا كاسبيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
حرف شما بیخودیه.
به نظر شما چرا در کشورهای اروپایی اینقدر خوب رانندگی می کنند؟
بله، رفاه اجتماعی ، استاندارد جاده و خیلی چیزهای دیگه تاثیر داره.
ولی عامل دیگه سختگیری در این کشورهاست.
رد کردن چراغ قرمز را می فرستند دادگاه.
گواهینامه را سریع باطل می کنند.
تمام این تخلفاتی که معمولا پلیس نمیاد، را با جرثقیل می برند.
شما اگر بدونی مثلا اگه چراغ قرمز رد کنی باید بری دادگاه و بدویی دنبال ماشین یا موتورت، دیگه کسی جرئت می کنه رد بشه؟
داریم از رو خط عابر رد میشیم (با عابرین خلافکار کار ندارم) یارو سرشو میندازه میره تازه برای عابر بوق میزنه که دارم رد میشم.
اگه راهنمایی رانندگی ماشین این رو توقیف کنه و بفرسته دادسرا برای به خطر انداختن عابر، آیا فکر نمی کنید مشکل حل نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۲:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خب چه راه حلی بهتر از این در سر سه ساله شدن جریمه ها آمار تصادفا ت هم که ۶ در صد بالا رفته خب دولت محترم باید تجدید نظر کند الان وقتشه که فرهنگ سازی انجام بشه عاقلانه و عادلانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
فرهنگسازی حق با شماست، اما بفرمایید راهکار شما چیه؟
چند دهه گفتیم لطفا درست رانندگی کنید، درست شد؟
نه فقط جریمه باید سنگین بشه، بلکه ماشین ها باید توقیف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اگه جاده ها وضعیت خوبی ندارن من و شما نمی تونیم کاری کنیم.این به خاطر بی توجهی یک سری از مسئولین هست که خدا خیرشون نده.
اگه خودروها بی کیفیت هستن باز هم من و شما مقصر نیستیم و این هم به خاطر بی توجهی یک سری دیگه از مسئولین هست که خدا به اینها هم خیر نده.
حالا که مجبوریم گاهی از خودرو استفاده کنیم و جون خودمون و مسافرامون برامون مهم هست بهتره که فرهنگ رانندگی رو در خودمون تقویت کنیم تا کمتر آسیب ببینیم.این کاریه که از دستمون برمیاد.
به امید روزی که مسئولین هم سر عقل بیان و اون دو مورد اولی رو درست کنن.انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اگه وضع جاده ها خوب نیست ، شما می توانید کاری کنید. به سایت وزارت راه بروید و اسناد و مدارک مرتبط با مشکل ارائه بدهید و اگر مردم مرتب گزارش بدهند، مشکل حل خواهد شد یا در دستور کار قرار می گیره. حداقل شما وظیفه شهروندی را برای حل مشکل انجام دادید.
خودروهای بی کیفیت وظیفه وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد. اینجا شکایت کنید و اگر کاری از پیش نرفت، دیوان عدالت اداری شکایت کنید.
در مورد رانندگی مردم باید درست بشوند ولی چون یک سری خلاف می کنند و کسی جلوشونو نمی گیره باید مجازات بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
باید توسط مسئولان تصمیم گیرنده، برنامه کاهش تصادفات( در سطح هر استان) و برنامه کاهش تلفات بعد از حوادث رانندگی(در سطح ملی و با محوریت وزارت بهداشت) تنظیم، اجرا و نظارت شود. و به موضوعات ارتقا فنی مهندسی ساخت خودروها و راه ها و مسائل فرهنگی و قانونی هم توجه و اقدام جدی بشود و الا مشکل ریشه ای حل نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نظر شما چی هست بیاید قیمت خودروهای چون پراید رو چندین و چندین برابر کنید تا کسی قدرت خریدشو نداشته باشه

باور کنید امار کشته های خیلی خیلی خیلی کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
نظر بهتر، جریمه اینقدر زیاد بشه که یا طرف یاد بگیره درست رانندگی کنه و یا اصلا رانندگی نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بیاید قیمت خودروهای چون پراید رو چندین و چندین برابر کنید تا کسی قدرت خریدشو نداشته باشه تا امار کشته اي تصادفات بياد پايين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
الانش هم قیمت پراید چندین برابر ارزش واقعی خودش هست ولی ملت مجبور هستند بخرند و سوار بشن چون جلوی واردات خودرو خارجی گرفته شده و بقیه هم بحدی گران هستند که ملت توان خرید ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به جای افزایش جریمه،کیفیت خودرو و فرهنگ سازی را بالا ببرید افزایش هیچ تاثیری در کاهش تصادفات وتلفات جاده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
70 درصد از تصادفات رانندگی به خاطر خطای راننده است. خودتون تو ایران هستید مردم خیلی بد رانندگی می کنند. فرهنگسازی با سختگیری بالا میره. مثلا جریمه رد شدن چراغ قرمز اگه 900 هزار تومن بشه، کسی این خلاف را می کنه؟ خیلی از تصادفات که تو ایران با سلام و صلوات حل میشه تو کشورهای دیگه دادگاهی میشن. جریمه ها چون سبک و ارزون مردم پر رو شدن. کسی نمی تونه رانندگی کنه برای چی ماشین سوار میشه و جون مردم را به خطر میاندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اینا فقط بهانه هست جریمه ها رو افزایش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
کار خوبی می کنند جریمه رو زیاد می کنند.
اگر جریمه زیاد بشه، مردم نمیگن خلاف می کنم فوقش پولشو می دم.
یاد میگیره یا خلاف نکنه و یا آدم بشه.
البته کار بهتر اینه که ماشین ها رو توقیف کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تورو خدا واسه این چیزهای پیش پا افتاده خونتون رو کثیف نفرمائید . این گرونی هم مثل بقیه گرونی ها .چطور با اونا کنار میاید ولی این بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقا ربطی به گرونی نداره، ملت شورشو در آوردن، شما یک روز سعی کن قانونمند رانندگی کنی ببین می تونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
قبلا دنبال کیفیت خودروها بودید از زمانی که قیمت رفته بالا فقط بحث قیمته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خودرو حق با شماست، باید به سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان صنعت و معدن فشار بیارن.
اما اینجا بحث چیز دیگری است که رانندگی ایرانی ها افتضاح چون جرایم بازدارنده نیست. الان شده که یارو خلاف می کنه و میگه پولشو میدم تا بزنه یکی رو بکشه و بعد احساس ندامت کنه. فرمول ساده است، خلاف نکن تا جریمه نشی و اگه می خوای با خلاف مردم را به خطر بندازی باید ماشینت توقیف بشه یا یادمیگری مثل آدم رانندگی کنید یا دیگه ماشین سوار نشو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا و حقیقتا اگه پلیس خودش از ملت میدونه و واقعا هم دغدغه ملت و داره خودروهای ایران خودرو و سایپارو شماره گذاری نکنه به کیفیت خودرو سازا گیر بدن
Iran (Islamic Republic of)
یک هم وطن
۱۱:۳۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
قیافه این پراید نگاه کنید خداوکیلی ارزش37میلیونو داره خودتان قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بیست تومن خیلی زیاد بود حالا بمونه که شده سی و هفت تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
روزبروز قطعات بی کیفیت تر و بدنه نازکتر میشه و قیمت بالاتر
یعنی دقیقا هر چه به جلو میریم خودرو کیفیت بدتری داره
مثلا ترمز یه خودروی مدل 91 بهتر از 97 - ضخامت بدنه همینطور -
فقط خدا نگهدار جون مردم باشه
-
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این تفکر که افزایش جریمه ها جلوی تصادفات را می گیرد واقعا اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
افزایش جرایم تاثیر داره، جریمه تو ایران ارزون و مسخرست که طرف میگه فوقش دو تا خلاف می کنم پولشو می دم. فقط نباید مالی باشه باید توقیف خودرو و بقیه موارد بشه. باید کاری کرد که مردم یا یاد بگیرند درست رانندگی کنند و یا دیگه سوار ماشین نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جاده ها افتضاح
کیفیت خودروها فوق العاده افتضاح
فرهنگ رانندگی که نداریم
از مسئولین تقاضا میکنم به این سه نکته توجه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جاده: وزارت راه و شهرسازی
کیفیت خودرو: وزارت صنعت و معدن و سازمان ملی استاندارد
فرهنگ مردم: هیچ کشوری با خواهش و التماس نتونسته فرهنگسازی کنه، اون کشورهایی که می گویید عین آدم رانندگی می کنند را ببینید. چون جریمه های سنگین و کار به جایی رسیده که یا طرف یاد میگیره رانندگی کنه و یا اصلا ماشین سوار نمی شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آخه این چه وضعیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جانم ایران
۱۱:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
کیفیت خودروهای خارجی از یک طرف

فرهنگ رانندگی رو هم اضافه اش کنید


بعضی ها رانندگی رو با بازی اشتباه می گیرن ... فک می کنند بسوزن دوباره میتونن شروع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
گل گفتی آقا
باید مجازات جرایم رانندگی اونقدر سنگین بشه که یا ملت یاد بگیرن مثل آدم رانندگی کنند و یا اصلا ماشین سوار نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا فاجعه است این همه کشته ........ورودی شهرستان ازنا در استان لرستان یگی از مرگبارترین نقاط جاده ای در کشور است .....من موندم مسئولین راهسازی دراین شهرستان بعد چندین سال از ساخت جاده وترافیک زیاد وسایل نقلیه یه زیر گذ ر یا پل برای این ورودی نتونستن طراحی کنند واقعا جای تاسف داره .....اونجارو بدن به من با کمترین امکانات درستش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تا فشارهای روحی و روانی مردم بالاست از مخارج زندگی تصادفات هم بالاست شما جریمه را که بالا بردید تصادفات کم شده صبر و حوصله مردم را میخواهید ببینید چقدر است پشت چراغ قرمزها را نگاه کنید با جریمه بالا کار درست نمی شود؟ وقتی که ما نگاهمان به جریمه درآمد زای برای بودجه کشور است که نگاهمان به جریمه درآمد است تا به جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
کشورهای دیگه رو ببینید، جریمه خیلی بالاست که مردم یا یاد گرفتن مثل آدم رانندگی کنند و یا اصلا رانندگی نکنند. طرف الان میگه چراغ قرمز رد میشن، فوقش چند ده هزار تومن جریمه. ولی اگه رد شدن از چراغ قرمز 800 هزار تومن جریمه بشه. کسی جرئت می کنه از چراغ قرمز رد بشه؟ حالا وقتی داره چراغ قرمز را رد می کنه و یک عابر میاد و میزنه می کشتش حالا باید بیاد دیه سنگین بده و یا بره زندان. بهتر نیست طرف اونقدر جریمه بشه که یا آدم بشه و یا دیگه رانندگی نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۰:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
شما باید کیفیت خودروها و جاده ها را بالا ببرید نه جریمه ها را ، این تورم حاکم بر جامعه کم است و بهانه کاهش تصادفات جریمه ها را میخواهید بالا ببریدإإإإ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
در تصادفات جاده و خودرو مجموعا 30 درصد علت هستند که حق با شماست باید وزارت راه و وزارت صنعت رسیدگی کنه.
ولی اینجا، حرف از بی فرهنگی رانندگی مردم ایران. باید جریمه و مجازات اینقدر زیاد بشه که یا طرف یاد بگیره عین آدم سوار ماشین بشه و رانندگی کنه و یا اصلا رانندگی نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۰:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به هر بهانه ای جیب مردم رو خالی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا حرف الکی می زنید. جریمه رانندگی را تو کشورهای دیگه ببینید.اگه کسی خلاف نکنه جریمه نمیشه، من خودم 5 سال دارم تهران رانندگی می کنم کلا 6 بار جریمه شدم. اونم به خاطر طرح ترافیک بود. شما خلاف نکن، جریمه نمیشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا خوب گفتین وقتی مقایسه میکنید ایران با هر کشور دیگه رو لطفا یه جانبه قضاوت نکنید و همه شرایط رو در نظر بگیرید مگه اون ماشینایی که اونا سوار میشن اون خیابانهایی که اونا دارند اون پارکینگ ها و... در ایران هم خبری از اینا هست؟! بعدا بگین جریمه ها اونور گرونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
آقای نا شناس، اینجا بحث الان رانندگی مردم و اینکه 70 درصد تصادفات مرگ و میر با اونهاست که مقایسه میشه. پارکینگ حق با شماست، ولی این وظیفه شهرداری امیدوارم خبرگزاری یک گزارشی در مورد عدم وجود پارکینگ بزاره و بعد صحبت کنم چه پارکینگ باید چه جوری حل بشه. کیفیت ماشین حق با شماست، من بارها گفتم دادستانی باید خودروسازها را مجازات کنه تا کسی جرئت ساخت خودرو بی کیفیت نکنه.
اما بحث اینجاست که دارم عین آدم از پیاده رو رد میشم، یه آدمی با موتور میاد تو پیاده رو میزنه به من و در میره و کسی جلوشو نمیگیره. هر روز مشتی نادون جلوی خونمون پارک می کنند و کسی کاری نمی کنه. کسی که بلد نیست رانندگی کنه و جون مردم را به خطر میاندازه باید مجازات بشه، یا آدم میشه یا دیگه رانندگی نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۰:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
هوا آلوده میشه جریمه ها را افزایش میدن" خودرو بی کیفیت به بازار میدن جریمه افزایش پیدا میکنه " برف میاد جریمه " زنجیر چرخ جریمه " طوفان جریمه " باران جریمه " فقط دولت به فکر جریمه کردن و خالی کردن جیب مردمه. دریغ از کیفیت خودروها " دریغ از راهنمایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جریمه زنجیر چرخ به حق، نداشته باشی میری اون دنیا.
جریمه جیب مردم رو خالی کردن نیست.
خلاف نکن، جریمه نشی.
الان شده، خوب چند تا خلاف می کنم، پولشو می دم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دولت و مسولین عادت کردن به اذیت کردن مردم با این در امدهای پایین کاش دولت ومسولین یه خورده هم به فکر ملت بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این که جریمه نکنند اذیت مردم.
ملت بلد نیستند رانندگی کنند، موتور تو پیاده رو میاد، عابر رو رد می کنه.
هیچ کس قبل عابر پیاده نمی ایسته.
چراغ قرمز رد میشن.
خسته شدیم از اینهمه اذیت.
Germany
من
۱۰:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بجای افزایش جریمه که هیچ تاثیری توی تصادفات نداره کیفیت جاده ها و ماشینارو بالا ببرین هیچ کاری از دستتون بر نمی یاد زورتون به افزایش جریمه ها رسیده باید یکی دو تا پلیس با مردم در گیر بشن 2-3 نفر بمیرن بعد مسئولان سر عقل بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا حرف بی ربط می زنی.70 درصد تصادفات به خاطر خطای رانندست. جاده و کیفیت حق با شماست. اما رانندگی ملت را ببین گندشو در اووردن. از مردن گفتید، آره موتور سوارها تو پیاده رو زده به بچه مردم چون پلیس نیست جلوشو بگیره.شما از رو عابر پیاده رد بشو که حق تقدم با شماست، ملت سرعت میگیره تازه بوق می زنه، چون راهور هیچ کاری نمیکنه. اگه همین ماشین 500 هزار تومن جریمه بشه دفعه بعد مثل آدم وا میسته و حق تقدم می فهمه. ما جونمون باید هر روز تو جاده به خطر بیافته که طرف میگه حالا من خلاف کنم دوزار جریمه بشم.باید یا مردم مثل آدم رانندگی کنند و یا اصلا رانندگی نکنند. تا کی باید جونمون تو این جاده ها تو خطر بیافته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بحد کافی جریمه ها بالا هستند بفکر افزایش کیفیت خودرو و پایین اومدن قیمت اونا باشین ملت پول ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
جریمه کجا بالاست؟
هر روز عده ای جلو در خونمون پارک می کنند، پیاده رو به بستند شما اینقدر موتور و ماشین پارک کردید.
اگه جریمه پارک تو پیاده رو 900 هزار تومن بود ببینم چی جرئت می کرد تو پیاده رو پارک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به عنوان یک راننده پایه یکم شاغل در ناوگان مسافری برون شهری عرض میکنم با افزایش جریمه کاری از پیش نمی رود.متاسفانه دربین اکثر راننده های آماتور باب شده که زمانی قدم به جاده میگذارند به جای اینکه شیوه ای از رانندگی را انتخاب بکنند که توام با درک متقابل از تمامی رانندگانی که در محیط اطراف او رانندگی میکنند باشد،اما گزینه رانندگی تهاجمی را انتخاب میکنند یعنی به جای پیشبینی اینکه که می توانند با عدم توجه به علایم وراهنماها راننده های اطراف،سرعت تردد سایرین،آسفالت،ترافیک های نقطه ای که معمولا به علت تردد وسیله ای کندرو نظیر کامیون در لحظه ایجاد می شود،برای خود حادثه ایجاد بکنند در اینجور مواقع سعی بر انتخاب سرعتی بیشتر از ترافیک و ابزار قرار دادن بوق و چراغ و پیشروی بدون هیچگونه رعایت حق تقدم و درک از شرایط رانندگان اطراف می کنند همچنین با دیدن دوربین یا خودروپلیس اقدام به ترمز های ناگهانی میکنند .کنترل این نوع رانندگان که درصد بالایی دارند و با اعمالشان موجب تحریک سایرین،ایجاد حادثه و در نهایت نا ایمن شدن ترافیک و تردد جاه ای می شوند میسر نیست مگر اینکه احساس بکنند که در هر نقطه حرکات و سرعتشان پایش میشود.که کنترل نامحسوس بهترین ابزار و مجهز کردن وسایل نقلیه عمومی و شخصی به صورت اختیاری به دوربین های پایش کم هزینه ترین ابزار برای پلیس جهت رصد تخلفات می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جریمه تاثیر داره، فقط نباید فقط نقدی باشه، بلکه باید سختگیرانه باشه مثلا گواهینامه رو باطل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به جای افزایش جریمه که قانونیه هر 3 سال یبار لطفا و خواهشتا 10 سالی یبار باتوجه به حجم تولید ماشین ها جاده ها را گسترش بدین و همراهش فرهنگ رانندگی.هرچی هم میتونید دوربین های پیشرفته بذارید که همچی رو کنترل کند حتی شده داخل اتاق ماشین دوربین بذارید واقعا سهم به سزایی در کنترل تخلفات رانندگان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
دوربین داخل ماشین فکر خوبیه ولی جریمه ها باید اینقدر سنگین بشه که یا طرف یاد بگیره درست رانندگی کنه و یا مثل آدم رانندگی نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خواهش میکنم برسونید به گوش خواهان افزایش جریمه
موقعی که خودرو استاندارد نیست سیستم پایداری ترمز ضد لغزش ندارند و کیفیت بدتر شده و جاده در کوچکترین سرما و گرما چاله های بزرگی ایجاد میشود پس اولویتها رو حل نمایید سپس به فکر افزایش جریمه باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
کیفیت خودرو و جاده کمتر از 30 درصد در تصادف نقش داره.
70 درصد بی فرهنگی راننده ها است.
ملت مثل آدم رانندگی نمی کنند و می گن خوب یه خلاف بشه پولشو می دیم.
باید جریمه ها اونقدر سنگین بشه که یا طرف یاد بگیره مثل آدم رانندگی کنه و یا اصلا رانندگی نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جریمه ها رو بیشتر کنیم ؟واقعا خیلی مسخره است که فقط زورتون به مردم میرسد؟ نمیگید مردم بخاطر گرونی مجبور به استفاده از ماشین های اسقاطی شدندو روزبروز هم بیشتر میشه اعصاب و روحیه مردم داغونه و جادهای کشور که اصلا با افزایش تعداد ماشین ها و عبور و مرور بهبود داده نمی شوند . فقط جرایم رو بیشتر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مسخره اون هست که طرف هر کاری میکنه و جون مردم را به خطر می اندازه با رانندگی افتضاح و بعد میگه جریمشو میدم.جریمه باید به قدری بالا بره که یا مردم یاد بگیرند مثل آدم رانندگی کنند و یا اصلا رانندگی نکنند. آقا نمیخوای پول تو جیب دولت بره؟ خلاف نکن مثل آدم رانندگی کن، یک ریال جریمه نده.خودروهای داغون و جاده حق با شماست و باید وزارت صنعت و معدن و وزارت راه گیر بدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بهترنیست بجای بالابردن جرایم یکم هم کیفیت ماشینها و جادهامون هم ببریم بالا !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ایجا به جای نداریم
کیفیت ماشین و جاده باید زیاد بشه که یکی مسئولیت وزارت راه و دیگری وزارت صنعت، ربطی به راهور نداره.
اما اینکه مردم بی فرهنگ رانندگی می کنند و جون ما را به خطر میاندازند وظیفه راهور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
همه ارگانها و سازمانها -آب و برق و گاز و تلفن و راهنمایی و رانندگی و..همشون عادت کردن ملت رو اذیت کنند اینم بهانه است برا گران کردن جریمه وگرنه کی به فکر ملت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جریمه نکردن بهانه است
می خوام برم جایی لایی می کشه و نزدیک تصادف کنم.
رو خط نمیره و ترافیک میشه، چراغ سبز می خوای رد بشی، قرمز را رد می کنه. خسته شدیم از این رانندگی افتضاح.
جریمه برای آدم کردنه.
Qatar
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
هر دم از این باغ گلی میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
چرا نميگين افزايش تصادفات بر اثر افزايش تعداد خودروهاي بي كيفيت و بدون ايمني و همچنين عدم ايمني جاده ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
فقط کمتر از 30 درصد تصادفات به علت جاده و ماشین.70 درصدنادانی مردم که جون همه رو به خطر میاندازند.
از طرفی جاده و خودرو وظیفه راهور نیست ولی ادب کردن راننده های روانی وظیفه اونهاست.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سوار شدن محصولات سایپا و ایران خودرو از لحاظ امنیتی هیچ فرقی با سوار شدن موتور سیکلت نداره. تصادف کردی مردی یا جوری ناقص میشی که روزی 100 بار آرزوی مرگ میکنی. 30 سال ظلم به خریداران خودرو فقط میتونم بگم متاسفم برای خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
هرروز تصادف
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
حکمت الهیه
اصلا خودروسازان مقصر نیستن
بالفرض راننده تو رانندگی اشتباه میکنه حتما باید بمیره!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اینجا کسی حرف از کیفیت خودرو نزده، شما باید از وزارت صنعت بپرسید که حق با شماست خودرو آشغال.
حالا مسئله اینجاست شما داری درست رانندگی می کنی یک نفهمی خلاف می کنه می زنه به شما، نباید اون را تطوری جریمه کرد که دیگه از این غلطا نکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
فقط ماشینهای ساخت داخل تو تصادفات کشته داده... یک ماشین خارجی شما پیدا کن که کشته داده باشه... اعمال جریمه بی فایده هست باید کیفیت خودرو اصلاح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
70 درصد جرایم توسط راننده ها انجام شده.
بله کیفیت خودرو تاثیر داره ولی من به شما کلی راننده نشون می دم با خودرو خارجی زده یکی رو کشته و الان زندان. چون جریمه ها جلوشو نگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بجا این این که هی جریمه هارو زیاد کنید. خودرو هاتونو اپشن دار ترو ایمن تر کنید. یا خودری که ایمن نیستو پلاک نکنید. تولیدت. متوقف یا ایمن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خودرو وظیفه وزارت صنعت نه راهور اینجا حرف از به جای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جریمه باید اونقدر زیاد بشه تا مردم درست رانندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بهتره با بازنگری در مجوز ندادن به خودروهای بی کیفیت آمار تصادفات رو کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
حق با شماست، اما آیا افزایش کیفیت خودرو می تونه جلوی کشته شدن عابرین که دارند قانونی از خط عابر رد میشن و یک خودرو با کیفیتی که حق تقدم را رعایت نمی کنه بزنه بکشتش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جریمه نکنین که ماشینای بی کیفیت و جمع کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
هرچقدردیه ها وجریمه هارازیاد کنید ، فایده ایی نداره... دولت باید آرامش رو به زندگی مردم برگردونه،و خودروسازان بی انصاف و پول دوست کیفیت تولیدات شونو بالا ببرند؟؟!!چون قراره انسان وارداین اتومبیل ها بشه نه حیوان یاموجود مرده؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
یکی از جاهای آرامش رانندگی ، خسته شدم از رانندگی مردم.
باید جریمه اونقدر زیاد بشه تا یا مردم درست رانندگی کنند و یا اصلا رانندگی نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اصلا هم که بی کیفیتی ماشینا و عدم استاندارد راه و جاده ها مون مهم نیست
بجای افزایش جریمه برای راننده ها کاااااش خودروساز هایی... رو جریمه میکردین
فکر کنم برگردیم همون اسب و الاغ رو سوار بشیم بهتره ... نه لازمه خودروی گرون بی کیفیت بخریم نه جریمه میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین . خودروسازان . چه کسی جوابگوی خون مردم است . پرایدی که باد بهش بخوره مچاله میشود 40 میلیون . دستگاهای نظارتی و استاندارد چه کسی جوابگو هست . مگر شما نمی بینید و نمی شنوید این همه کشت و کشتار را ... حرفی دستوری .
-
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
من خدمت هر چه مسئول با وجدان و خدا ترس هست سلام عرض میکنم ...به جرایم نگاه کنید بیشتر جرایم مربوط به کمر بند و پارک ممنوع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته. تقبل الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
70 درصد تصادفات خطای راننده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خنده داره به جای افزایش کیفیت ماشین ها میخوان جریمه ها رو اضافه کنن
Germany
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
دمت گرم گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به جای نداره
خسته شدیم از این رانندگی افتضاح مردم.
Germany
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بجای افزایش جریمه که کاری بیخود است . فرهنگسازی کنید. یعنی چی تا به معظلی برمیخورید میگید نرخ رو ببریم بالا. طرف وقتی از قوانین راهنمایی و رانندگی سردر نمیاره چه جوری میخواهید به راه بیارید؟ با گرون کردن جریمه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
یاد میگیره، طرف الان میگه خلاف می کنم فوقش 20 تومن جریمه میشم. جریمه وقتی 300 هزار تومن بشه یاد میگیره خلاف نکنه.
مثل طرح زوج و فرد.
خیلی ها نمیدونستند که زوج یا فرد رفتن تو طرح چند بار جریمه شدن الان قشنگ یاد گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خودرو های بی کیفیت داخلی عامل اصلی است ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بهتر نیست وضعیت جاده ها بهبود پیدا کنه و کیفیت خودرو افزایش داده شود . اولین فکری که به نظرشون میاد جریمه مردم هست؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
به خاطر اینکه بیشتر مرگ و میر بخاطر مردم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اگر جرایم رانندگی جواب میداد باید تا الان جواب داده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جواب نداد چون بسیار ارزان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
مردم ازجرائم رانندگی بی حدحصربه تنگ آمده چرابه زرساخت هاوکیفیت خودروفکرنمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
جریمه های زیاد نیست ، ملت دیوانه وار رانندگی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اگر جریمه زیاد بود، یک راننده تو ماه 300 تا جریمه انجام نمی داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ماشینا استاندارد نیست میندازین گردن تخلفات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
استاندارد ماشین بحث دیکه است.
رانندگی مردم حرف دیگست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تولید خودرو های بی کیفیت و با تکنولوژی قدیمی و نا ایمن در دستور کار قرار گرفته است تنها به بهانه ایجاد اشتغال ولی تنها به دلیل طمع عده ای قلیل موجب روند صعودی آمار کشته و مجروح و یتیم شدن کودکان و زنان بی سرپرست شده است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام به نظر من این ماشین ها دیگه نباید تولید بشه پراید و پژو .....
شما دید که یه ماشین خارجی خوب تلفات داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۸:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام
واقعا متاسفم براي اين آقايون. به جاي اينكه به خودرو ساز ها فشار بيارن كه خودرو با كيفيت توليد كنن به مردم فشار ميارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقاجان برید ماشین های با کیفیت تولید کنید. وقتی پراید میدین دست مردم که وقتی شوش ترمز میزنه شاه عبدالعظیم وا میسته چه انتظار دارید تصادف کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
همه اش تقصیر این دوربینای سرعته که حواس راننده ها رو پرت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۸:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام:
تا موقعه ای که فرهنگ رانندگی رو تو مملکت نداشته باشیم و سوار برخودرو های بی کیفیت وطنی باشیم روز به روز بدتر میشیم که بهتر نمی شویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
برای همین جریمه باید بالا بره تا یا طرف یاد میگیره مثل آدم رانندگی کنه و یا اصلا رانندگی نکنه.
آخرین اخبار