برنامه‌های پنجمین پویش ملی مبارزه با سرطان، در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برنامه‌های پنجمین دوره هفته و پویش ملی مبارزه با سرطان، همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» اجرا می‌شود.

سید راشد جزایری افزود: کنترل سرطان به عنوان یکی از مسائل محوری و مشکلات اصلی سلامت در تمام دنیا و یکی از سه اولویت اصلی در ایران، مورد توجه متولیان حوزه سلامت قرار دارد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد مشارکت عمومی و عزم ملی برای کنترل سرطان و افزایش سطح آگاهی نسبت به عوامل موثر در ابتلا به این بیماری، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این پویش، فرصتی برای تغییر نگاه به بیماری سرطان باشد و در کنار رویکرد‌های علمی و پژوهشی، نگاه تازه‌ای مبتنی بر امید در بهبود بیماران سرطانی ایجاد کند.

جزایری ادامه داد: افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم درخصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه‌های آن، اصلاح باور‌های نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن، و جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان را از اهداف این پویش ملی بیان کرد.

وی گفت: گروه‌های هدف این پویش، مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده‌ها، سیاستگذاران و مجریان خارج حوزه سلامت و سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت هستند.

جزایری، برپایی گردهمایی مبارزه با سرطان را از برنامه‌های پیش بینی شده این پویش ملی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد.

اول تا هفتم بهمن ۹۷ به عنوان «هفته و پویش ملی مبارزه با سرطان» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

هفته و پویش ملی مبارزه با سرطان

برچسب ها: اخبار سلامت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار