مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز از آغاز شبکه مراقبت حفظ نباتات بصورت عقد قرارداد با ۲ واحد کلنیک گیاهپزشکی این شهرستان خبر داد.

سیدمهرداد میرسالاری، مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همزمان با شروع عملیات مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مزارع، این مدیریت اقدام به ایجاد شبکه مراقبت حفظ نباتات بصورت عقد قرارداد با ۲ واحد کلنیک گیاهپزشکی نمود.

وی افزود: این ۲ کلنیک حفظ نباتات با عناوین مسیر سبز و جوانه سبز وبا دارا بودن تعداد ۱۳ کارشناس کشاورزی با سابقه حفظ نباتات، در کنار کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه بررسی و پیگیری مسائل حفظ نباتات اقدام خواهند نمود.

میرسالاری بیان داشت: ۲ کلاس آموزشی به نام مدرسه در مزرعه با موضوع آموزش مبارزه با علف‌های هرز و آفت و بیماری‌های گندم در سایت الگویی گندم طرح مقام معظم رهبری واقع در این ۲ روستا برگزار شد.

وی عنوان کرد: افزایش سطح دانش کشاورزان جهت بالا بردن راندمان تولید محصولات کشاورزی از اهداف این مدیریت است به همین منظور سایت‌های الگویی و آموزش جدیدترین دستاورد‌های علمی در زمینه اصول کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در محل این سایت‌ها ساخته شده است.

انتهای پیام/م

فعالیت شبکه مراقبت حفظ نباتات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.